Meniť niečo, čo je vynikajúce chce veľa odvahy. U Astonu mohli nastať dva scenáre. Prvý by bola cesta radikálnej zmeny, ktorá by nemusela skončiť dobre. Druhý, ktorý bol pravdepodobnejší bola evolúcia súčasných tvarov.
Aston našťastie zvolil druhú možnosť. V8 Vantage sa o pôvodného teda líši len decentnými detailmi. Netrénované oko skoro nerozozná, o ktorý model ide, až kým si ich nepostaví vedľa seba.
Vtedy vynikne nižší predný nárazník, preštylizované prahy a zadný nárazník s integrovaným difúzorom. Základný V8 Vantage tiež dostane niektoré zlepšenia, ktoré boli pôvodne výsadou Vantage S.
Lepšie informácie o vozovke podá ostrejšie riadenie a o rýchlejšie zastavenie sa postarajú väčšie brzdy. Z Vantage S je tiež idea širších pneumatík.
Pod kapotou aj naďalej ostane 4,7 litrová V8. Nezmenil sa ani výkon 313 kW (426 k) v obyčajnom Vantage a 321 kW (436 k) vo Vantage S. Rovnaká je aj základná šesťstupňová manuálna prevodovka. Zmenila sa príplatková automatická. Namiesto šesťstupňovej Sportshift bude v cenníku riadok sedemstupňová Sportshift II.
A čo za to? Na nemeckom trhu stojí V8 Vantage 108 500 eur. Za Vantage S sa pripláca presne 20 000 eur. Pritom obe karosérie vyjdú rovnako.
Tie parkovacie senzory v prednom nárazníku vyzerajú ako nejaké lasery! James, teš sa (Bond)!