Jasné, trh je neúprosný a teraz fičí mať SUVčka a iné terénne alternatívy ku bežnejším autám. Vie to Lamborghini, lebo má Urus, odkukalo to od Porsche, ktoré má Cayenne a Macan. Dokonca Maserati má Levante. No a Aston Martin tiež predstavil svojho bojovníka na takto preplňenom trhu. Je ním DBX.
Zvonka je jasné, že toto je naozaj Aston Martin, ale je vyšší, čo je logické. Predok má veľkú masku chladiča, charakteristické svetlá a tiež pekne tvarovanú kapotu. Dynamický bočný profil končí v odtrhovom spojleri. Nie je to krídlo. Zadné svetlá sú prepojené a pripomínajú model Vantage.
Interiér má, podľa očakávania, veľa kože a dýcha luxusom. Vpredu je naviac niekoľko displejov. V strede je ovládanie informačno-zábavného systému s uhlopriečkou 10,25 palca. Prevodovka má tlačidlové prepínanie nad displejom. Druhý displej s uhlopriečkou 12,3 palca je pred vodičom a nahradil kruhové prístroje.
Lenže Aston Martin by nebol Astonom, keby nemá aj poriadny motor. Osemvalec s objemom 4 litre má dve turbá a dosahuje výkon 405 kW (550 k). Krútiaci moment je až 700 Nm. Motor je spojený s deväťstupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies.
Pri plnej palbe dá DBX stovku 4,5 sekundy. Maximum nie je obmedzené na 250 ako pri nemeckých vozidlách. Je až 290 kilometrov za hodinu. Aston Martin tak má konkurenta ku Lamborghini Urus, ku AMG SUV od Mercedesu, ku napríklad BMW X5 M50i a tiež ku vrcholnej forme Maserati Levante. Alebo sa mu najbližšie priblíži Jaguar F-Pace SVR?