Je super, že sa nájde výrobca, ktorý ostré verzie neoznačuje fantastickou skratkou ako GTI, či RS, alebo podobne. Názov Quadrifoglio Verde pri Alfe Romeo znamená zelený štvorlístok. Tak boli ostré Alfy označované už odjakživa.
V Ženeve sa ukážu rovno dva inovované kusy. Menší model MiTo bude mať oproti štandardu iné nárazníky, spojler na kufri, dve koncovky výfuku a sedemnástky kolesá. Vnútro bude samozrejme tiež o niečo športovejšie s imitáciou karbónu.
Ale to hlavné bude pod prednou kapotou. Motor 1,4 MultiAir na benzín dokáže poslať cez dvojspojkovú prevodovku so šiestimi stupňami až 125 kW (170 k) a 250 Nm. Malý hothatch dá stovku za 7,3 sekundy a maximálne sa dostane na 219 km/h. To všetko pri spotrebe vraj kombinovaných 5,4 litra na sto kilometrov.
Väčšia Giulietta Quadrifoglio Verde už bola dostupná, ale teraz má viac potenciálu. Jasné, okrem motora sa trochu zmenili všetky plasty a tiež disky s priemerom 17 a 18 palcov. Z vizuálneho hľadiska zaujme spúšťacia séria Launch Edition kombinovateľná s troma farbami, červenou Alfa Red, červenou Competizione Red a šedou Magnesio Grey. Launch Edition bude pozostávať z 500 kusov.
Interiér tiež dostal športovú kúru s alcantarou a kožou. Pod prednou kapotou sa nachádza motor, ktorý Alfa jeden čas označovala ako 1750 TBi. Hádate správne, objem 1750 centimetrov kubických a prepĺňanie. Výkon je vynikajúcich 176 kW (240 k) a krútiaci moment až 340 Nm. Šesťstupňová dvojspojková automatika je zárukou stovky za 6,6 sekundy a maxima 240 km/h. Pri takom zrýchlení sa budú hodiť brzdy od Bremba a športový podvozok.
Úúúú, Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde je naozajstný hothatch!