Automobilka BMW spravila to, čo doteraz nebolo zatiaľ nikdy možné. Spravila ľahkú M verziu vozidla X1. Doteraz bola verzia M35i kompatibilná iba s modelom X2, ktorý má športovejšie ambície. Aktuálne však prichádza X1 M35i xDrive s týmto označením a predvádza nielen vysoký výkon, ale aj množstvo ďalších vylepšení.
Čo je najväčším skokom vpred? Možno si budete klopať na čelo, ale nový BMW Operating System 9, ktorý ponúkne aj nové možnosti predplatených programov a funkcií. Bude mať aj úplne iné usporiadanie domovskej obrazovky, ktoré lepšie reflektuje pokročilosť systému a prácu s widgetami. V interiéri nesmieme zabudnúť ani na okamžité vypnutie trakčnej kontroly, alebo na nulovací pásik na volante. Ten má červenú farbu a je v strede na vrchu. Ďalšou zaujímavou zmenou je tiež použitie dlhých pádiel pod volantom na radenie prevodových stupňov. Za príplatok budú aj športové sedačky s podsvietením logom v strede.
Zvonka BMW X1 M35i xDrive predvádza najmä nové ľadvinky sa vertikálnymi dvojitými lištami, ale aj nový predný spojler v spodnej časti. Zadok zase obohatí M-kový spojler nad oknom a zvonka budú štandardnom 19-palcové zliatinové disky. Za príplatok budú dvadsiatky označené ako 872M. Budú exkluzívne pre tento model. Exteriér ešte doladia špeciálne spätne zrkadlá ako majú aj plnohodnotné M verzie niektorých väčších modelov.
No a teraz by sme mali ísť k motoru, ale ešte nie. Pre toto auto bude štandardom adaptívny podvozok M, ale za príplatok môžete mať aj brzdy M Compound. Tie majú vpredu štvorpiestikové strmene s prítlakom na disk s priemerom 380 mm a vŕtaním. Zadné brzdy majú zase priemer 330 mm a majú plávajúci jednopiestikový strmeň. Pokračujeme ďalej, podvozok je tiež zaujímavý. Nielenže má pohon všetkých 4 kolies, ale X1 M35i má na prednej náprave samosvorný diferenciál.
Motor v BMW X1 M35i xDrive je dvojliter s iným kľukovým hriadeľom, ale aj s iným prívodom oleja cez špeciálne navrhnuté chladiace kanáliky. Tento motor teda vydrží naozaj veľa a musí, lebo má výkon 221 kW (300 k). V USA má dokonca až 233 kW (317 k). V oboch prípadoch je krútiaci moment 400 Nm. Na stovku tej našej, európskej verzii, trvá šprint 5,4 sekundy a maximum je obmedzené na štandardných 250 km/h. Toto auto bude jazdiť naozaj extrémne a vôbec nebude vadiť, že je postavené primárne na predokolkovej platforme. Dôležité je, že bude stále dostatočne veľkým dokonca aj rodinným autom. Veď má predsa batožinový priestor s objemom 500 litrov a zadné sedadlá delené v pomere 40:20:40. Po ich sklopení sa dá dosiahnuť objem až…vlastne to je jedno, o tom som písal v teste. Tu je dôležitý údaj o zrýchlení a o tom, že v kombinovanom cykle má mať spotrebu medzi 8,0 a 8,5 litrami.