Postupne sa nám rozbieha inovácia elektrických vozidiel koncernu Stellantis. Po prvom Peugeote e–308 sa dočkal novšieho systému aj úplne nový elektrický Opel Astra Electric, ale aj menší Peugeot e-208. Teraz prichádza modernizácia aj pre elektrický model Opel Mokka Electric.
Nová verzia bude vlastne kopírovať zmeny, ktoré majú aj sesterské modely. Vylepšený model bude mať batériu s kapacitou 54 kWh, z ktorej bude použiteľných 51 kWh. Bude to balík batérií s technológiu lítium-ion a príde pre modelový rok 2023. Vďaka novej baterke sa dojazd zväčší na 338 až 406 km v režime WLTP, čo predstavuje nárast dojazdu až o 20 %. Nabitie trvá 30 minút na 80 %, ak používate nabíjaciu stanicu s výkonom 100 kW. Automobilka hovorí o kombinovanej spotrebe zníženej na 15,2 kWh na 100 km. Predchádzajúca verzia Mokka-e mala kombinovanú hodnotu 17,4 kWh na 100 km.
Je celkom logické, že dojazd bude trochu horší ako v prípade elektrickej Astry, lebo Mokka Electric má o niečo väčšiu výšku a čelnú plochu. Ďalšou zmenou v pohonnej sústave bude predsa aj nový motor, ktorý bude mať výkon 115 kW (156 k) a krútiaci moment 260 Nm. Ten pochádza rovno z elektrickej Astry, či skôr z elektrického Peugeotu e-308. Na stovke je tak inovovaná Mokka Electric do 10 sekúnd a maximum je obmedzené na 150 km/h. Veľkou zmenou bude aj použitie nového mena. Už to nebude Mokka-e ako doposiaľ, ale Mokka Electric a rovnaký osud zrejme čaká aj menšiu Corsu, ktorá sa premenuje pri facelifte a dostane pri ňom aj nové vnútornosti. Podobne ako Peugeot e-208.
Zmena komponentov bude pozitívnou správou, nakoľko nová generácia elektrického pohonu od koncernu Stellantis je omnoho efektívnejšia a omnoho lepšia z pohľadu celkového dojazdu. Veď pri Astre Electric dosahuje až 416 km na nabitie tejto batérie. Už len treba počkať, kým sa podobný systém dostane aj do úžitkových modelov, či skôr veľkých osobných modelov ako Combo Life Electric.