10 najzaujímavejších dostupných áut v Ženeve (na autosalóne)

Na ženevskom autosalóne bolo aj tento rok mnoho nových áut, veď ako inak? Samozrejme najviac zaujali tie najextrémnejšie vozidlá. Lenže nebolo to len o nich, niektoré autá boli dostupné a napriek tomu zaujímavé a s predpokladom na úspech. Vybrali sme tých 10 naj.

Ford Fiesta ST

Ford mal asi najlepší stánok na novinárskych dňoch. Teda pre generáciu, ktorej modlou bol Escort RS Cosworth a následne Colin McRae na Focuse. Lenže hlavnou hviezdou bežnej premávky je bez pochýb Fiesta ST. A že sa o nej bude riadne diskutovať! Veď Ford zadelil 1,5-litrový EcoBoost, ale iba s tromi valcami a aj z toho sa jeden bude vypínať. Výkon však bude rešpektuhodných 147 kW (200 k).

Honda Civic Type-R

Ufo pristálo. Od Hondy akosi čakáte šialené tvary. Prekvapenie sa nekoná, ani teraz nebude zapadať do bežného kolorytu a bude otáčať hlavy a vyvolávať nechápavé pohľady. Civic Type-R je stále dostupné auto so šialenými výkonmi, so šialenou vizážou a so všetkým, čo potrebujete k brutálnej jazde. Dvojliter s prepĺňaním zostane z deviatej generácie Civicu a tiež verzie Type-R.

Dacia Logan MCV Stepway

Volvo V90 Cross Country je vskutku fantastické auto. A keď si ho aj niečim vybavíte, máte ho za 90 tisíc eur. Za to máte 7 Loganov MCV Stepway. Tým nechceme povedať, že Dacia je na úrovni Volva, ale vizáž ide rovnakou cestou. Alebo ako Audi Allroad. Máme pocit, že toto bude jedno z našich obľúbených áut. Ešte keby má reálne štvorkolku a 1,5 dCi s 80 kW (109 k), tak by bol dokonalý. A stále do 17 tisíc eur. Prosíme si jeden hneď!

Škoda Octavia RS245

RS230 sme považovali za najlepšie ovládateľnú Škodovku. A RS245 bude ešte ďalej. Diferenciál, ktorý je vybavený nejakými čarami, aby auto šlo rýchlo aj v zárkutách… Tu ani tie štyri oči nevadia, pozerá sa na svet dvakrát tak prísne. Už aby sme mali novú vrcholnú Octaviu na test, máme pocit, že bude určite vynikajúca.

Volvo XC60

Zmenšite XC90 a dostanete XC60. Nový model je už na prvý pohľad modernejší ako ten súčasný. Ale v rámci súčasného prístupu automobilky bude mať len benzínové štvorvalce. Avšak najvýkonnejší bude mať až 300 kW (408 k), samozrejme v hybride. Takže miesto brutálneho spaľovacieho motora ako bol V8 od Yamahy sa môžete tešiť aspoň na dokonalé sedačky.

Volkswagen Arteon

CC je preč. Passat CC je preč už dávno. Sú na Ukrajine a pôvodný majiteľ na Slovensku o tom určite ani nevie. Ale nie o tom sme chceli. Arteon je nový kráľ. Je vizuálne väčší a vychádza z konceptu štvordverového kupé. Má dokonca karosériu liftback, lebo cez malé veko sedanu toho do kufra veľa nevošlo. Nám sa páči, ale najmä ak je žlto-zlatý.

Seat Ibiza

MiniLeon? Nie celkom, vzadu je predsa rozdiel. Ibiza je v každom prípade omnoho, ale fakt omnoho krajšia ako tá súčasná. Aj keby nemala žiadne nové technológie, tak je super, vizáž bude na vrchole toho, čo trieda ponúka. Seatu sa auto jednoznačne podarilo a veríme, že sa objaví aj Cupra so správnym motorom.

Kia Stinger GT

Má stáť približne 50 tisíc eur. Ale aj tak je dostupným športovým autom. Kia naskočila na výborný vlak. Teda Stingerom GT. Síce nemal premiéru, ale s prehľadom zatienil aj úplne nové Picanto. Veď predsa, zadokolka, V6… Zo znie až príliš dobre. A naviac už z koncernu vypadol Genesis Coupé.

Toyota Yaris GRMN

Všetci čakajú na GT86 s turbom, s prepĺňaním, jednoducho s výkonom tak 300 koní, čo je 221 kW. Toyota o tejto požiadavke vie, tak preto spravila Yaris s 1,8-litrovým motorom a kompresorom. Logické predsa, prečo neprekvapiť. Yaris má základ v inovovanom modeli, ktorý sa posunul aj vizuálne. Dostal väčšie zadné svetlá, ktoré nie sú príliš pekné, ale vidieť ich budú predsa tí za vami, takže vám to môže byť jedno. Možno bude naozaj vynikajúcim hothatchom.

Ferrari 812 Superfast

Prečo tu je Ferrari 812 Superfast? Nie je príliš dostupné, že? Ale nemáte pravdu. Na plagátoch bude, má potenciál dostať sa na veľa stien a plagát nebude za viac ako 25 eur. Logika nepustí. My by sme ho na stenu do garáže dali, najmä pohľad na štyri zadné svetlá.