Ženeva 2018: Noviniek je neúrekom

Vraví sa, že autosalóny to majú zrátané, vraj už ich nenavštevuje toľko ľudí a nie sú rentabilné pre automobilky. Nemáme tušenia, kto tieto štatistiky robí, ale asi nevychádza z reálnych údajov. Viete si vôbec predstaviť svet bez jarnej Ženevy? Teda nie priamo mesta, ale najvýznamnejšieho autosalónu prvej polovice každého roka? My nie. Je to udalosť, ktorú je nutné navštíviť. Prinášame vám fotky noviniek, ktoré sa na šou predstavili. Ale najskôr je, podľa interných pravidiel, sekcia automobiliek, ktoré s nami spolupracujú a máme od nich autá na testy. Trochu diktátorske rozhodnutie, ale myslíme, že logické.

Audi

Na ploche, ktorú mali štyri kruhy bolo áut naozaj veľa. A8, A7, všetko, čo ste chceli. Dokonca aj zelený R8 s otvorenou strechou. Predstavil sa aj elektrický koncept E-tron. Ale aj tak boli všetky oči niekde inde. Audi totiž predstavilo najnovšiu generáciu auta, ktoré je pre automobilku jedno z najdôležitejších. Áno, hovoríme o A6. Naživo je krajšie ako na fotkách a predstavuje to, čo by auto z týchto dielní malo byť.

 

BMW

Mníchovský výrobca ukázal tiež niekoľko noviniek. Ale určite najviac pohľadov pritiahlo štvordverové kupé M8 GranCoupe. Je to síce, zatiaľ, iba koncept, avšak ku sériovej produkcii nemá vôbec ďaleko. Omnoho menej obletované, aj keď neprávom, bolo nové BMW X4. Znova pri ňom platí to isté ako pri Audi A6, je krajšie naživo ako na obrázkoch. Popri nich bol facelift dvojky naozaj nenápadný.

Citroën

Francúzi predstavili to, čo sa dá nazvať najdôležitejším úžitkovo-osobným autom. Nová generácia Berlinga zapadá do ponuky automobilky, vyzerá zaujímavo a dokáže upútať viac ako predchodca. A nie je to len o farebných kombináciách. Druhým dôležitým exponátom je nový C4 Cactus. Vyzerá dospelejšie, ale musí, má, vraj, nahradiť aj klasickú C4ku.

Ford

Po pompéznej šou zišiel z pódia Fordu inovovaný Edge a jeho miesto zaujala iná hviezda. Ňou bol Mustang Bullit. Tradičná tmavozelená farba sekne aj modernizovanej vizáži. Na pódium ho doviezol vnuk Steve McQueena, spolu s vnučkou. Máme však pocit, že Štefanova vnučka tam šla len kvôli vizuálnemu efektu. A to ani nebolo úplne nutné, veď auto samotné zaujalo hneď.

Honda

Japonská automobilka prezentovala svoje elektrokoncepty. Model Urban EV už bol vo Frankfurte, len teraz je jasné, že koncom roka 2019 ho bude možné objednať. Sport EV sa do sériovej produkcie, predbežne, nedostane. Ale z reálnych noviniek určite najväčšiu pozornosť strhávala nová generácia CR-V. A áno, nebude mať naftové motory.

Hyundai

Nie, nejdeme sa baviť o koncepte, ostaneme na zemi. Nová Kona Electric? Áno, je tam, má iný predok a nemá spaľovací motor, podľa očakávania. Nexo, hneď vedľa tiež vyzeral zaujímavo. Lenže tá najzásadnejšia sériová premiéra v expozícii bol nový model Santa Fe. Štvrtá generácia opúšťa konzervatívne tvary a predvádza moderné stvárnenie SUV.

Kia

Druhá kórejská automobilka sa hecla, okrem Ria GT line a armády elektrických a hybridných áut ukázala aj nový Ceed. Bez apostrofu! Hneď sa to lepšie píše. Menším prekvapením je predstavenie rovnakého modelu, ale s karosériou kombi.

Lexus

Lexus určite zaujal najväčšmi konceptom LF-1 Limitless. Elegantné a dynamické tvary v jednom aute naznačujú, čo by sa mohlo udiať s dizajnom v budúcnosti. Sedemmiestny model RX L tiež nie je na zahodenie a takéto auto, v Európe, Lexusu chýbalo. Medzi sériovými autami ale aj tak dominoval nový SUV kus UX.

Mercedes-Benz

Nemci nezaháľali a pripravili toho naozaj veľa. Nové G63 AMG? Bam! Dvere majú plechový zvuk predchodcu, všetko je v poriadku. Facelift Maybachu nás takmer posadil na zadok, ale nakoniec to spravila sériová verzia štvordverového AMG GT. Toľko noviniek, ale neobišli sme ani modernizovanú verziu triedy C.

Nissan

Nissan aj v tomto prípade stavil na elektromobilitu. To znamená, že GT-R ste v expozícii nenašli. Nástupca 370Z? Ani náhodou. Koncept IMX však dokázal upútať pozornosť. Ale od športovosti má celkom ďaleko.

Peugeot

Peugeot lákal na svoju plochu veľkou, 4,5-metra vysokou sochou leva. Ale tá nebola najžiarivejším exponátom. Tým bol, bez pochýb model Rifter, ale najmä jeho terénne zameraný koncept. Prečo najžiarivejší? Lebo mal na streche, okrem strešného stanu, aj obrovskú svetelnú rampu. Úplne brutálne vyzerá aj model 508. Z ťažko pôsobiaceho sedanu je zrazu ľahký liftback. Tomu sa hovorí perfektný prerod.

Renault

Renault v rámci Alpine predstavil dve verzie A110. Pure a Legend. My musíme skonštatovať, že nové disky sú úplne dokonalé. V expozícii Renaultu bol najväčšou hviezdou EZ-GO, veď všetko je o autonómnosti, shareovanej mobilite a podobných veciach. Nás však viac zaujali motory. Talisman bude mať taký motor ako Espace a Captur so Scenicom dostanú nový motor 1,3 TCe.

Seat

Expozícia Seatu bola bohatá, ale veľa ľudí automaticky smerovalo ku sekcii Cupra. Nová rýchla značka Seatu prezentovala najmä Cupra Atecu. Vysoký výkon, tvary obľúbeného SUV a nový znak lákali veľa obdivovateľov.

Škoda

Česká automobilka ukázala vrchol radu Kodiaq, verziu Laurin&Klement. Rovnako tak bol v expozícii aj facelift Fabie. Ukázal sa aj vo verzii kombi a tiež ako edícia Monte Carlo. Lenže kombi bude mať ťažšiu pozíciu ak sa do sériovej produkcie dostane Vision X. A dostane sa určite.

Suzuki

Suzuki nič zásadné neukázalo, na ploche však bola kompletná ponuka modelov. Rotačné miesto patrilo Swiftu Sport. Ale dozvedeli sme sa, že už tento rok bude v ponuke nová generácia terénneho krpca Jimny. Už teraz je na čo sa tešiť.

Toyota

Japonci ukázali asi milión konceptov. Nikto ich nemal viac. Ale popri nich sa ukázali aj reálne autá, ktoré budú jazdiť. Supra Racing Concept bude jazdiť určite. Omnoho viac však budete stretávať inovované kusy Aygo a hlavne novú generáciu Aurisu aj s hybridným pohonom.

Volvo

XC40 je Auto roka. Fanfáry, potlesk, hotovo. Tešíme sa na test aj jazdy, ale to správne Volvo vyzerá ako V60. Má volvistickejší tvar ako V90. Je jedným z najkrajších kombi v triede a má tiež výborne reagujúci displej. Trojvalec mať však nebude, zatiaľ zostane pri štvorvalcoch. A Polestar 1 hneď za rohom vyzerá ako auto, ktorým budete schválne priťahovať hliadky polície a vyvolávať pouličné naháňačky.