„Yeti zima?“ „Yeti idiot.“ Detinský vtip. Neviem, prečo sa stále zjavuje v podvedomí pri pohľade na SUV od Škodovky. Podprahová reklama ako vyšitá.
Český snežný muž sa po novom presťahuje do miest. Takže, fotografi, nemusíte kvôli senzáciám nikam chodiť. Vlastne až taká senzácia to nebude. Nová limitovaná séria s názvom Urban sa bude predávať iba v Spojenom kráľovstve, v Apríli a v počte 750 kusov. Celkom slušné vymedzenie pôsobnosti na trhu.
V UK majú trochu iné stupne výbavy. K strednému SE pribudne nejaká výbava. Aby sme boli presnejší, výbava za 2450 libier bez akýchkoľvek príplatkov.
Rozšírenie obsahuje navigačný systém Amundsen+. Amundsen sa mimochodom stratil pri lete na záchrannú misiu s nórskym a francúzskym pilotom. To je ale iná story. Yeti Urban ešte dostal do vienka modrý zub (Bluetooth) a multifunkčný volant.
Toľko k interiéru. Vonku vidno sedemnástky s názvom Matterhorn a čiernou farbou. Rozšírenia blatníkov asi slúžia na to, aby auto nebolo hneď od blata, keď je určené do mesta. Chrómové bočné lišty nezostali samotné, strieborné sú spätné zrkadlá a strešné lišty.
Ponuka pohonu bude obsahovať dva motory. Benzín na svoj chod potrebuje motor 1,2 TSI, ktorý na zaň odovzdá 77 kW (105 k) a naftu si vypýta 2,0 TDI s 81 kW (110 k). Manuálna prevodovka posiela výkon na… predné kolesá. To sa dalo čakať podľa názvu.
Benzínový Yeti Urban bude stáť na ostrovoch 16 900 libier a naftový 18 330. Podľa nás Yeti nie je zlé auto, ale ak to nie je vyslovene zelená verzia, ktorá nám tiež nevonia, tak načo kupovať predokolku? Paradox myslenia typu: „Chcem niečo terénne – chcem SUV – mimo mesta nechodím – kúpim si SUV, ktoré má iba jednu poháňanú nápravu,“ nám príde pritiahnutý za vlasy. Ale zase, proti gustu… Najmä, keď vodič viac vidí, vďaka vyššej pozícii a tým pádom jazdí bezpečnejšie.