XC40, najmenšie SUV švédskeho kráľa dizajnového minimalizmu, teda Volva, dostane trojvalec. Bude to vôbec prvý motor s takýmto počtom valcov, ktorý kedy značka vyrobila. Downsizing a volanie po nízkych emisiách sú neodvrátiteľnou hudbou budúcnosti a tak ani Volvo nemôže zaspať dobu. Táto verzia nazvaná T3 bude na začiatok dostupná pre anglický trh.
Pochopiteľne, pôjde o benzínový motor, výkon 156 koní a krútiaci moment 265 Nm na papieri rozhodne hanbu nerobia. Slušné je aj udávané zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9,4 sekundy. Dôveru vzbudzuje aj objem 1.5 litra, ktorý predsa len nepôsobí tak podvýživene a dáva tušiť že so životnosťou by to nemuselo byť tragické. Volvá sú povestné práve extrémnou výdržou a toto roky budované renomé si značka určite nechce pokaziť. Motor bude možné spriahnuť so šesťstupňovým manuálom alebo osemstupňovým automatom, ktorý pribudne do ponuky až neskôr. Obe varianty sa javia ako rozumné. Tento motor je úplnou novinkou na výrobných linkách Volva, avšak do XC40 sa začnú okrem neho montovať aj ďalšie, osvedčené jednotky.
Pôjde o dvojlitrové, benzínové T4 s výkonom 190 koní a tradičné D3 spaľujúce naftu. To ponúkne 150 koní. Toto sú zmeny, ktoré sa odohrajú pod kapotou, avšak ani karoséria samotná nezostane úplne pri starom, rovnako ako výbava v interiéri. Momentum, R-Design alebo Inscription, také sú názvy úrovne výbavy, ktorých sa zmeny dotknú. Všetky sa naviac dajú ešte „povýšiť“ balíkom Pro. Momentum je tým pomysleným základom, v ktorom však nechýba nič z toho, čo robí Volvo značkou kvality. Deväťpalcový multifunkčný displej, adaptívne LED svetlomety, dvojzónová klimatizácia či 18″ kolesá. R-Design je tradične zameraný športovo a v tomto prípade temno. Čierna strecha, kolesá, spätné zrkadlá či maska ale aj nubuková koža vovnútri či nastaviteľný a tuhší podvozok. Inscription zasa kladie na prvé miesto luxus a eleganciu, prízvukuje teda na podrobne nastaviteľné sedadlo vodiča, drevené obklady Driftwood či ambientné osvetlenie interiéru.