Vyronili sme posledné slzy na rozlúčku, Hayabusa končí

Kráľa jednostopovej rýchlosti pokorili v roku 2016 nekompromisné emisné pravidlá Euro 4, ktoré Suzuki Hayabusa nedokázala splniť. Výroba musela byť skončená a posledné kusy môžu ísť do predaja len do konca roka 2018. Je to koniec jednej éry, éry ikonickej motorky, ktorej sa mnohí doslova báli a keď ste ju vlastnili, boli ste ten najdrsnejší člen moto klubu. Z piedestálu ale odchádza s prísľubom, že to bude len dlhá dovolenka. Japonský výrobca totiž značku Hayabusa preregistroval aj na ďalšie roky.

Keď nazrieme ku konkurencii, vynárajú sa špekulácie, ako by nástupca mohol vyzerať. Sú tu možnosti turba, preplňovaných motorov, poloautomatickej prevodovky a mnohých, dnes už bežných hi-tech vychytávok. Vzhľadom na 11 rokov významnejšie neaktualizovanú verziu posledného modelu Hayabusa, to znie až barbarsky. Ale pokrok je neúprosný, emisné normy ešte viac, treba sa pohnúť vpred. Jedno je ale isté, v konkurenčných vodách sa vyskytujú modely ako H2 alebo ZX-14 od Kawasaki, preto očakávame výkon cez 200 konských síl z objemu cez 1500 cm3. Niečo málo nám možno napovie aj pohľad na koncept z moto show v Tokiu ešte z roku 2015.

Dovtedy tu ale máme stále aktuálny model GSX-1300R. Verzia pre rok 2019 sa od 2018-tkovej príliš nelíši, máme ju tu ale v prevedení šedo-červenom alebo klasickom, čierno-striebornom. Napriek tomu, horíme nedočkavosťou, v akej podobe Hayabusa vzplanie z popola ako Fénix, aj keď ani rok 2020 zatiaľ nevidíme reálne.