Volkswagen Golf R s faceliftom pridáva koníky

Modernizácia zasiahla celý modelový rad Volkswagenu Golf a postupne sa pridávajú jednotlivé verzie. Nedávno sa objavilo GTI, teraz pribudne vrcholná verzia Golf R s pohonom všetkých 4 kolies. Aj tá sa dostáva do novej fázy s novou tvárou a hlavne inovovaným pohonným systémom. Bude ešte lepším vozidlom ako doposiaľ. A to je základná filozofia modernizácie vozidiel.

Nový Golf R bude naďalej dostupný ako kombi, ale aj s karosériou hatchback. Volkswagen stavil na tradičnú ponuku a priniesol úplne nový predný nárazník s čiernymi lesklými prvkami. Čierne lesklé prvky vidno aj na zadnom nárazníku, ktorý bude mať integrovaný difúzor a štyri reálne koncovky výfuku.

Predné svetlá štandardne predvedú LED svietenie, ale za príplatok budete mať maticové IQ.Light. Zaujímavé bude sledovať aj podsvietený znak automobilky. Zvonka sa ukážu aj nové zliatinové disky s priemerom 18 palcov, alebo 19 palcov. Väčšie 19-palcové majú viacero alternatív. Jedna z nich bude kovaná a ušetrí až 8 kg v každom rohu karosérie. Čiže 8 kg na jedno koleso.

Performance Package za 2 040 € do vozidla pridá špeciálny merač časov na okruhu spojený s GPS a tiež merač zrýchlenia a preťaženia. Táto výbava tiež zvýši maximálnu rýchlosť 250 na 270 km/h. Ešte dôležitejšie bude, že pridá aj špeciálne režimy Special a Drift. Áno, čítate správne, s Volkswagenom Golf R sa stále bude dať chodiť bokom ako to bolo aj doteraz. A pre hatchback Performance Package pridá aj krídlo nad zadným oknom. Väčšie krídlo.

Poďme sa ale pozrieť najskôr do interiéru, kde sa facelift tiež objavuje. Využíva displej pred vodičom s uhlopriečkou 10,2 palca. Stredový displej bude mať až 12,9 palca a bude poskytovať priestor pre informačno-zábavný systém. Miesto v interiéri nebolo treba meniť. Všetko ostatné ostáva na svojom mieste a prevodovka má zase formu len malej páčky, tak ako v bežnom Golfe. Aj v interiéri bude možné nájsť masívne plochy čierneho lesklého plastu.

Dôležitejší je ale podvozok. Volkswagen vylepšil systém pohonu všetkých 4 kolies. Zadná náprava variabilne rozdeľuje hnaciu silu a zmenšuje tak nedotáčavosť.

O pohon sa bude starať dvojlitrový agregát s označením EA888, ktorý bude mať, po novom, výkon 245 kW (333 k). To je o 10 kW (13 k) viac ako mala verzia pred modernizáciou. Výkon bude dostupný od 5 600 do 6 500 otáčok motora za minútu. Krútiaci moment sa medzi hodnotami 2 100 a 5 600 otáčok dostane na 420 Nm. To znamená, že na stovke bude Golf R za 4,6 sekundy a verzia Golf R Variant zvládne rovnakú métu za 4,8 sekundy.

V ponuke modelu bude aj titánový výfukový systém Akrapović, za ktorý si automobilka pýta príplatok 3 700 €. Či bude dostupný aj pre kombi je ešte otázne, ale otázne nie je aká bude základná cena Volkswagenu Golf R. Tá sa odrazí od sumy 50 090 €. Novinky sú celkom logické, lebo podobnú kúru získal nedávno aj vylepšený model Cupra Formentor, prípadne Audi S3.

Aj tie získali vyšší výkon v štandardnej výbave. Golf R bude ale na cestách určite stále jedinečný. A ak chcete ešte viac jedinečnosti, tak môžete siahnuť po výbave Black Edition, ktorá odlíši vizáž čiernymi diskami, ale aj čiernymi logami automobilky a znakmi R. Čierne budú aj brzdové strmene a koncovky výfukov. Svetlá IQ.Light pre toto prevedenie získajú zatemnený povrch zadnej časti.