Stále to bol Mégane Trophy-R. Ani Honda Civic Type-R ho nedokázala zosadiť. Teda inak, dokázala, ale rekord bol spravený na predsériovom aute, čo nevyhovuje oficiálnym štatistikám. O čom to točíme? O rekorde na Severnej slučke Nürburgringu.
Volkswagen po tichu spravil novú verziu GTI a privlastnil si to, o čo bojuje viacero výrobcov vozidiel a jeden z toho, Seat, dokonca koncernový. Konštruktéri pripravili do porovnávania dosahu močenia GTI Clubsport S. Dlhý názov značí lešenie miesto zadných sedadiel a agresívnejší styling so spojlerom tam, či hentam.
Najvýkonnejší Golf GTI má stále pohon prednej nápravy, veď inak by titul medzi predokolkami asi získať nemohol. Z dvojlitra sa automobilka podarilo vyžmýkať 228 kW (310 k) a 380 Nm. Výsledok je 5,8 sekundy na stovku.
Demontáž zadných sedadiel znížila hmotnosť o 66 kilogramov. Ale lešenie pár kíl pridalo. Ak ho chcete a myslíte si, že budete jazdiť N-ring za 7 minút a 49,21 sekundy, tak si pohnite. Vznikne len 400 kusov a z toho 100 bude určených pre Nemecko, kde sa bude predávať za 39 500 eur. Alebo máte v hlave radšej štvorkolku? WRX STI? Fo Fo RS? Gold GTI Clubsport S bude mať tri farby, ako pôvodné GTI, červenú Tornado, bielu Pure a čiernu Deep Pearl.
Najviac nás na novom rekorde štve, že VW ho dosiahol na opravenom a lepšom povrchu. Ako by na ňom obstáli doterajší držitelia rekordu? A kedy sa na N-ring dostane sériový Civic Type-R?