Volskwagen Amarok som v testoch chválil ako výborný pick-up, najmä po facelifte s motorom V6. Tento pick-up mal svoje čaro a automobilka tvrdí, že ho bude mať aj druhá generácia modelu. Druhá generácia prichádza v spolupráci s nemenovanou automobilkou s modrým oválnom v znaku. Tento produkt spoločného vývoja bude prospešný pre obe strany.
Nový Amarok bude stáť na spoločnej platforme s označením T6. Táto znamená výrazné zlepšenie interiérových pomerov. Môže za to predĺženie rázvoru o 173 mm na 3 270 mm. Veľkému autu vzrástla aj celková dĺžka, ktorá sa dostala z 5 256 mm na 5 350 mm. Rozdiel je však cítiť najmä v priestore pre posádku. V prípade päťmiestnej kabíny je ložná plocha takým zlatým štandardom triedy, ale v prípade dvojmiestnej dvojdverovej karosérie sa na ložnú plochu zmestia aj dve palety štandardu EUR a ich celková hmotnosť môže byť relatívne vysoká. Pri päťdverovej verzii totiž vzrástla aj užitočná hmotnosť. To znamená, že vzrastie aj pri dvojdverovej verzii. Reálne tak Amarok Double Cab odvezie 1 160 kg, čo je o 160 kg viac ako pôvodná alternatíva. V sfére vylepšení prichádza aj možnosť hlbšieho brodenia. Z 0,5 metra sa hĺbka brodu dostala až na 80 centimetrov.
Kým zovňajšok bude určite benefitovať z nových svetiel s adaptívnymi lúčmi IQ.Light, interiér zase využije obrovský portrétovo orientovaný displej. Bude na ňom Fordovský systém SYNC4, ktorý v sebe sústredí ovládanie všetkých detailov vozidla. Rovnako pred vodičom bude ďalší displej ako virtuálny kokpit. Pred vodičom však bude niečo, čo je návratom do minulých časov ovládacích prvkov. Je tým volant so štandardnými tlačidlami. Netreba teda hľadať žiadne dotykové prvky, ktoré sú náchylné na náhodné stlačenie.
To, čo však bude v prípade Amaroku excelentným, je celková ponuka modelov. Bude obsahovať dva druhy karosérie, možnosť pohonu zadnej nápravy, alebo v obidvoch, ale aj 5 agregátov a 5 výbav. Naftovým základom bude dvojliter s výkonom 110 kW (150 k), nad ním bude rovnaký motor s výkonom 125 kW (170 k). Podľa trhu budú mať tieto motory buď 5-stupňový manuál, alebo 6-stupňový manuál. Za príplatok tu môže byť, vraj, aj 6-stupňový automat. Ale táto verzia na náš trh určite nepríde. U nás bude s automatom spojený dvojliter s dvomi turbami a výkonom 150 kW (204 k). Tento automat bude mať 10 stupňov a motor bude štandardne spojený s pohonom všetkých 4 kolies 4Motion. Na vrchole naftovej ponuky bude V6 TDI s objemom 3 litre, ktorý bude mať výkon, podľa trhu, buď 177 kW (241 k), alebo 184 kW (250 k). Obe výkonové verzie budú mať zhodný krútiaci moment 600 Nm. Aj ten sa podpisuje pod možnosť ťahať príves s hmotnosťou až 3,5 tony.
Pre trhy obľubujúce benzínové agregáty bude v ponuke 2,3-litrový motor TSI, ktorý ponúkne výkon 222 kW (301 k) a krútiaci moment 450 Nm. Bez ohľadu na určenie vozidla z geografického hľadiska bude výroba prebiehať vo fabrike v juhoafrickej Pretórii. Amarok, okrem iného, ponúkne aj 5 druhov výbav, pričom výbava PanAmericana zvýrazní terénne ambície modelu a výbava Aventura zase ukáže, že auto môže byť aj cestným a elegantným vozidlom.