Dvojliter spaľujúci naftu v novom Beetle je dobrá možnosť z pohľadu spotreby a dynamiky. Nejeden si však lámal hlavu, prečo Volkswagen použil 103 kW (140 k) klasiku a nie výkonnejší exemplár. Veď ho v portfóliu má. Možno sa len chystá na Beetle GT TDI, ale stále čaká.
Túto prechodnú dobu využil úpravca, pre Volkswagen tradičný, ABT. Okrem vonkajších hračiek a okrás sa pozrel práve na 2,0 TDI. Po revízii sa podarilo odmerať 125 kW (170 k) a 370 Nm. Krútiaceho momentu je o 50 Nm viac.
Chrobák od ABT s upraveným motorom skráti zrýchlenie na klasickú stovku o 0,6 sekundy. Výsledný čas? 8,8 sekundy. O pohonnej jednotke sa vyjadril aj riaditeľ firmy ABT, Hans-Jürgen Abt: „Je o naozaj ten správny motor pre toto auto. Najmä ľudia, čo auto intenzívne využívajú ocenia ekonomickú prevádzku a krútiaci moment.“
Nový Beetle sa podaril a ak ho porovnáme s predchodcom tak sa zmenil z veľkej kabelky na naozajstné auto pre každého.