Ultimátna Ultima RS

Malosériový britský výrobca superšportov Ultima predstavil nový model nazvaný jednoducho RS. Na tom by nebolo nič zvláštne, RS je už veľmi všedný názov, ktorý veľa značiek používa pre vrcholné verzie svojich modelov. Lenže, Ultima RS je všetko len nie všedná.

Extrémne nízka, placatá karoséria, v ktorej možno nájsť odkazy 80. rokov a slávnych okruhových špeciálov, v sebe skrýva šialené veci. Auto má masívne krídla a spojlery, odvetrávacie žiabre pre brzdy aj motor. Väčšina aerodynamických prvkov je vyrobená z karbónu. Dvojmiestna kabína je superúčelná a minimalistická, presne taká, aká patrí do auta určeného na okruhy. Napriek tomu v nej ale môžete mať klimatizáciu či parkovacie senzory s kamerou. A posádka sa zaručene bude potiť. Začnime tým, že základnou pohonnou jednotkou je osemvalec od GM, ktorý produkuje 358 kW/480 koní. Táto verzia sa označuje ako LT1 a pre ľahký superšport je aj to brutálna porcia výkonu. Pri doplnení turbom vie tento motor vyprodukovať 485 kW/650 koní vo verzii LT4. Pokračujeme verziou LT5 s 597kW/800 koňmi. Ak by ste si mysleli že toto je strop, mýlite sa. Ultima totiž ponúka nadstavbový kit, ktorým z motora dokáže vytlačit až 895 kW/1200 koní. K tomu ťažko niečo napísať a nenapadá nás, k čomu by sme to vôbec prirovnali. Snáď jedine formula 1 znesie porovnanie s touto totálnou zbesilosťou. Šokujúce v dnešnej dobe je, že Ulitma RS používa šesťstupňový manuál a iná možnosť k dispozícii nie je a ani nebude. Rešpekt!

Oficiálne predstavenie prebehne na festivale rýchlosti v Goodwoode. Lepšie miesto pre premiéru jedného z najbláznivejších áut aké kedy boli stvorené snáď ani neexistuje.