Dacia Logan bola prvým autom, ktoré rumunská automobilka začala produkovať po plnom implementovaní pravidiel Renaultu. Teraz, po úspešnej druhej generácii prichádza tretia, ktorá je prelomová. Už nebude výpredajom aliančných dielov, ale bude kompletne nová s novou platformou.
Platformu už bude zdieľať s novým Cliom, čo by mohlo znamenať, že by sme sa dočkali prvého hybridného auta s logom Dacia. Z pohľadu emisných pokút a všetkých ostatných nariadení Európskej únie to je len logický krok. Hybrid by teda mohol byť zhodný s tým v Cliu, ale necháme sa prekvapiť, samotné predstavenie kompletne bude koncom mesiaca.
Platforma umožňuje použitie motora s objemom 1 liter. To by znamenalo atmosférické verzie s 48 kW (65 k) a 55 kW (75 k). Predpokladáme, že Dacia ponúkne aj prepĺňanú verziu s výkonom 74 kW (100 k) a tiež plynovú fabrickú prestavbu.
Na vizáži nových modelov je vidno nižšiu stavbu karosérie. Logan bude o niečo väčší a ponúkne viac miesta vo všetkých smeroch. Oba modely však budú fungovať s modernejšími a dynamickejšími tvarmi. Predné svetlá budú mať výrazný prvok v tvare písmena Y. Kľučky už nie sú zavesené zhora, ako to bolo pri oboch predchodcoch, ale ponúknu aj možnosť otvárania vsunutím ruky zhora. Na vodičových dverách je naviac tlačidlo na ovládanie bezkľúčového odomykania.
Pod priestorom na evidenčné číslo je zreteľný radar. To by mohlo znamenať použitie nových bezpečnostných a asistenčných systémov. Interiér bude tiež odhalený neskôr, ale už cez čelné okno vidno opierky hlavy, ale hlavne lem displeja. Bude podobne umiestnený ako v prípade nového Clia. Logan a Sandero teda budú kompletne novými autami, ktoré už ponúknu technológie doteraz nedostupné pre tieto modely.
Stále hovoríme o Sandere a Logane, ale v ponuke bude aj terénne vyzerajúca verzia Sandero Stepway. Bude mať iné nárazníky, výrazné plastové lemovanie, strešné nosiče a štýlové detaily. Nikto nehovorí o kombi MCV. To skončí s druhou generáciou Loganu. Ale taký je súčasný trend, skončilo aj Clio kombi, možno miesto neho bude niečo ako crossover Captur.