Toyota RAV4 sa vracia k terénnejším tvarom

Súčasná, štvrtá generácia Toyoty RAV4 nám akosi nesadla. Môže byť akokoľvek dobrá, stále bude mať trochu nudné tvary a stále bude patriť primárne do miest ako náhrada menších MPV. Lenže aktuálne predstavená piata generácia vyzerá úplne inak.

V New Yorku automobilka ukázala drsnejšiu RAV4ku. Už ju budete chcieť kúpiť práve na cesty mimo spevnených komunikácií, nie na parkovanie v meste. Drsnejší vzhľad pripomína americký pick-up Tacoma a terénne auto 4Runner.

Nová generácia bude mať o tri centimetre dlhší rázvor, vďaka platforme TNGA. Ale celková dĺžka sa zmenšila. Ubudlo 1,3 centimetra. Pribudla aj šírka, takže RAV4 vyzerá terénnejšie a menej ako MPV. Predĺženie rázvoru sa podpísalo pod viac miesta na kolená vzadu a tiež pod lepšie jazdné vlastnosti. Kratšie previsy zase zväčšujú nájazdové uhly.

Interiér je tiež zaujímavý. Pôsobí moderne a hlavne jednoducho. V strede na vrchu je 8-palcový dotykový displej s možnosťou zobrazenia Apple CarPlay a Amazon Alexa. Displej však bude, pravdepodobne, iba pre niektoré výbavy. Štandardne je sedem palcov uhlopriečky.

Pohon modelu zabezpečí, vzhľadom na predstavenie v USA, 2,5-litrový motor so štyrmi valcami a osemstupňovou automatickou prevodovkou. Dokáže vektoringom usmerniť krútiaci moment na koleso s najlepšou priľnavosťou. Bežne však RAV4 bude fungovať s kompletne odpojenou zadnou nápravou, kvôli úspore paliva. Kto bude chcieť šetriť ešte viac, môže siahnuť po hybride. Základný motor bude rovnaký, ale rozdiel bude v tom, že pohon zadných kolies bude mať na starosti elektromotor. Systém Toyota označuje ako AWD-i. Elektromotor má o 30 percent väčší krútiaci moment.

V USA sa očakáva príchod na trh najskôr na jeseň, o Európe zatiaľ slová nepadli.