Rok 2017 priniesol mnohé zaujímavé autá na testy, reálne sa nedá vybrať ktoré bolo najhoršie, aj keď jedného favorita na to mám. To však bolo skôr o spoľahlivosti ako o samotnom aute, ktoré bolo inak veľmi dobré. Vybrať len 5 bolo naozaj ťažké a asi každé je z inej kategórie. O úplne najlepšom sa vážne neviem rozhodnúť, preto ich dám v abecednom poradí.
BMW i8
Existuje M6, existuje M5, ale stále najstrhujúcejším modelom BMW súčasnosti zostáva i8. Trojvalec, hybrid a pritom tvar ako auto z Gotham City. Viac pohľadov nepritiahnete asi ničím od BMW. Naviac to nie sú pohľady, ktoré sú nenávistné, ale všetky reakcie sú pozitívne. Kompletne, auto vám nikto nezávidí a každý s úžasom vysloví tie tri otázky: Naozaj je to i8? Aký to má motor? Koľko to stojí?
Dacia Duster dCi 4×4
Evergreen rebríčkov, ale je tam z nejakého dôvodu. Aký to je? Za dané peniaze je naozaj výborným autom na cesty aj mimo nich. Už končí na trhu, ale je jasné, že nástupca bude ešte lepší. Už teraz sa teším na prvé testy a zážitky. K prvej generácii Dusteru sa viažu naozaj zaujímavé historky. Ale tie vydám až knižne.
Ford Mustang EcoBoost
Už vám v hlave behajú myšliekny, či som sa zbláznil. Veď V8 je V8. A áno, súhlasím. Lenže štvorvalec má celkom slušný zvuk, dostatok výkonu a je každodenne použiteľnejší. Jeho najväčší prínos však spočíva v tom, že auto je lepšie vyvážené a nie je ťažké na predok ako osemvalec. Potrebujete k nemu len výfuk s ovládateľnou klapkou. Ku GT potrebujete zase kompresor.
Mercedes-AMG C43 Convertible
Kabrio na leto? Super nápad. A ak je naviac spojené s logom hviezdy a označením AMG, tak je jasné, že je o zábavu postarané. Nevadí, že to je slabšie 43, je použiteľné aj v zime, lebo má 4Matic. Ale najlepším prvkom je prípaltkový výfuk AMG Performance, ktorý naozaj strieľa a vytvára také efekty, že budete hľadať čas príležitosti, kde zapnúť režim Sport, alebo Sport+.
Volkswagen Amarok Aventura
Ďalší naftový zástupca v mojej Top 5 je naozaj vynikajúci. Trojlitrový šesťvalec má dosť sily, aj keď ešte pár kW by Amarok zvládol. Osemstupňový automat je tým najlepším, čo trieda ponúka. Vravíte niečo o cenovom rozdiele oproti konkurencii? Je to kvôli tomu, že kým konkurencia vyrába reálne pick-upy, Amarok je síce pick-up, ale máte z neho pocit takmer prémiového SUV.