Volkswagen Golf je pilierovým a priam ikonickým modelom značky, ktorý je na trhu aktuálne v ôsmej generácií. Tá prešla v tomto roku faceliftom. My sme Golf testovali v mild-hybridnej, benzínovej variante eTSI so 150 koňmi a automatom DSG. Naviac, v tej väčšej, teda kombi verzii Variant a strednej výbave Life. Ak by vás zaujímal pohľad na predošlú naftovú verziu, môžete sa vrátiť aj k nášmu staršiemu testu.
Výbava Life, šedý lak Moonstone a 17″ disky Nottingham rozhodne nepatria medzi tie extrovertné a nápadné konfigurácie, ktoré Golf ponúka. Ide skôr o nenápadnú a elegantnú kombináciu, ktorú zvolia zákaznící, ktorí nebažia po pozornosti. Golfu to ale sekne aj tak. Facelift nepriniesol žiadne radikálne zmeny, ale pozorné oko si všimne novú grafiku svetiel a ich užší a modernejší tvar. IQ Light Matrix LED sú opciou, ktorú ale naša špecifikácia nemala a tak museli stačiť klasické LED. Oproti základu sme ale mali balík Vidteľnosť Plus, ktorý pridal automatické ovládanie diaľkových svetiel. Golf Variant je inak stále pekné auto, ktoré pôsobí mimoriadne dospelo a uhladene. Pre niekoho nudne a konzervatívne, ale podľa nás má jeho dizajn vysoké kvality a nadčasovosť. Toto je proste typ auta, ktoré bude vyzerať moderne a hodnotne aj o veľa rokov a zároveň nebude priťahovať nechcenú pozornosť.
Interiér sa spolieha na minimalistickú a ergonomicky skvelú architektúru. Dominuje sivá a palubnú dosku oživujú strieborné obklady. Kokpit je plne digitálny a naviac sme mali príplatkový balík Komfort, ktorý prináša väčší, 12,9″ centrálny displej infotainmentu, parkovacie kamery či vyhrievaný volant a manuálne nastaviteľné sedadlá. Tie majú čisto textilný, avšak trvanlivo pôsobiaci poťah aj obstojné bočné vedenie. Pred vodičom je špičkový digitálny kokpit vysokého štandardu, na aký sme zvyknutí aj z iných Volkswagenov. Decentný trojramenný volant s multifunkciou v rukách sedí vynikajúco a jediný výraznejší neodstatok kabíny je iba jednozónová automatická klimtizácia. Telefón ale nabijete bezdrôtovo a rovnako tak ho aj pripojíte aj k infotainmentu. Odkladacích priestorov je dostatok, kvalita spracovania a materiály tradične koncernovo na vysokej úrovni. Priestor vpredu aj vzadu je, na auto tejto kategórie, nadštandardný. Hovoríme tu o kombi, ktoré vychádza z hatchbacku kategórie C a vzhľadom k tomu sú pomery viac než dobré. Fyzických tlačidiel si inak Golf ponechal minimum, najviac ich je na volante a väčšina funkcií sa ovláda cez displej infotainmentu. Ten je ale dostatočne svižný a presný, takže to nevadí. Do kufra naložíte 661 litrov, čo vôbec nie je málo.
Benzínove eTSI pracuje ako mild-hybrid a produkuje výkon 110kW/150 koní a spolupracuje so sedemstupňovým automatom DSG. Súčasťou systému je malá, 48V batéria a Golf môžete mať aj bez nej s rovankým výkonom a motorom, avšak iba s manuálom. Vďaka batérií sú ale reakcie na plyn o niečo výraznejšie a spotreba by mala byť nižšia. To ale zatiaľ nevieme porovnať, keďže s TSI sme zatiaľ nejazdili. Motor má ale v zásade, aj vďaka batérií, príjemný záťah už od nízkych otáčok a kultúra chodu je veľmi vysoká a zvukové prejavy utlmené. Výkon 150 koní je inak pre Golf vrcholom, ak samozrejme nerátame športovú verziu R zameranú na inú klientelu než bežná produkcia. Ak chcete kombi od Volkswgenu s vyšším výkonom, musíte siahnuť po Passate. Z nášho pohľadu je ale hybridných 150 koní so štvoricou valcov dôstojným a dostatočne dynamickým pohonom pre kombi tejto veľkosti. A 8,6 sekundy na stovku tiež nie je úplne zlý údaj. Ani pri vyššom zaťažení sa motor s autom výrazne netrápi a tak sa nám to zdá ako priam ideálny motor. Ideálny z pohľadu výkonu, ale aj spotreby. Pri diaľniciach a tempomatovej stoštyridsiatke sme sa dostali na 6,6l/100km, na okreskách sme to skresali dokonca na 5,8, čo nám príde úplne v norme. Jazdné vlastnosti nie sú o žiadnom pretekaní a skôr sa sústreďujú na pohodlie a jeho zachovanie aj na dlhých diaľničných presunoch. V zákrutách sa síce žiadno extrémne nenakláňa a riadenie poskytne aj spätnú väzbu, ale je úplne jasné, že má radšej priamku než prepletanie sa po úzkej a zamotanej ceste. A to je úplne v poriadku a správne, veď na zábavu je verzia R.
Volkswagen Golf Life vo verzii variant a tejto motorizácií je stelesnením toho slávneho motta „Das Auto“, ktoré značku sprevádza už roky. Je to skrátka kvalitne postavený produkt, ktorý bude starnúť veľmi pomaly a bude si svoju hodnotu udržiavať dlhé roky. Má slušne výkonný a hospodárny motor, dostatočne vysokú výbavu, ale bez zbytočností a zároveň skvelú ergonómiu a materiály. Proste, auto, v tom najlepšom slova zmysle. Nie módny či imageový doplnok, na ktorom si vybudujete identitu, ale kvalitný a vkusný služobník na dlhé roky. Za akciovú cenu 31 520 eur s DPH sa nám to veľmi pozdáva.
Volkswagen Golf 1.5 eTSI Variant Life
Motor | R4 benzín |
Objem | 1498 cm3 |
Výkon | 110 kW/150 k |
Krútiaci moment | 250 Nm pri 1500-3500 ot/min |
Prevodovka | 7-stupňová automatická, dve spojky |
Rozmery a hmotnosti | |
Dĺžka | 4635 mm |
Šírka | 1789 mm |
Výška | 1459 mm |
Rázvor osí kolies | 2669 mm |
Hmotnosť (prevádzková/užitočná) | 1470/1970 kg |
Batožinový priestor | 661/1642 l |
Palivová nádrž | 50 l |
Povinné údaje | |
Maximálna rýchlosť | 224 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 8,6 s |
Spotreba (WLTP) | 5,3-5,4 l/100 km |
Emisie g CO2/km | 121-124 |