Test Peugeot 3008 Hybrid4: Výborný, ak ho dokážete využiť

Aká je cesta na znižovanie flotilových emisií? Predsa elektromotory, teda aspoň aktuálne. To znamená, že aj plug-in hybridy. A tie do ponuky zaradil aj Peugeot. Super, nie? Konečne existuje model 3008 s pohonom všetkých kolies. Aj keď taký nemusí byť.

Peugeot ponúka v 3008 rovno dve verzie hybridného pohonu. Jedna je s pohonom výlučne prednej nápravy a výkonom 165 kW (225 k) a druhú s doplnkovým elektromotorom pre zadnú nápravu a kombinovaným výkonom 221 kW (300 k). Nie, z tohto sa registračný poplatok neplatí v plnej výške. Vraj je na to zľava polovicu. Stále je však PHEV technológia drahšia ako bežné spaľovacie autá. Ak niekto stihol registráciu na dotáciu od štátu na nákup, tak aj vrcholné GT, sa dostáva cenou pod 50-tisícovú hranicu. Aj s DPH. My sme skúsili verziu GT Line

Zvonka ho prezradia len nápisy a dvierka

Peugeot 3008 vyhral titul Auto roka. Ale to bolo dávnejšie. Jeho tvary sú stále aktuálne a netreba ich veľmi meniť. Dobre, GT má niekoľko detailov iných, ale sivo-hnedá karoséria ich dokonale schová. Vlastne aj napriek veľkým kolesám s priemerom 18 palcov sa auto hravo skryje na parkovisku a vôbec nebude nápadné.

Zaujme až na druhý pohľad chrómovými líniami. Spodné lišty na ochranu dverí sú chrómové, čo síce nemusí byť praktické, ale efektné to je. Línia okolo okien je z rovnakého materiálu a nad oknami je tiež časť s rovnakým povrchom. Tá vytvára dojem, že strecha je prepojená s karosériou len v oblasti prvého stĺpika karosérie. Opticky celý profil odľahčuje.

Akonáhle budete porovnávať strany auta, tak bude jasné, že toto je naozaj plug-in hybrid. Dvierka má na oboch stranách. Jedny sú na benzín, tie na spolujazdcovej strane a na vodičovej sa nachádzajú dvierka za ktorými je konektor na štandardné dobíjanie káblom s označením AC.

Celkovo je Peugeot 3008 stále veľmi pekným autom, ktoré by napríklad v červenej, alebo vo výraznejšej farbe nezaniklo. Takto budete zachraňovať veľryby, ľadové medvede a koaly veľmi nenápadne a možno o tom nebude nikto vedieť. Ale budete mať dobrý pocit z príjemného auta.

Športový vizuál

Interiér hybridy je znova rovnaký ako štandardne. Teda až na batožinový priestor. Ten je trochu menší a pod podlahou ponúka priestor len na drobnosti ako nabíjačka z 220V siete. Aj keď to vyzerá ako blbosť, tak sa to dá využiť, v noci dokážete nabiť takéto PHEV na sto percent a ráno svieti hrdo na displeji dojazd minimálne 48 kilometrov na elektrickú energiu.

Samozrejme, menšia je aj nádrž, lebo musela uvoľniť miesto baterkám. Aj keď s tým kufrom to také tragické nebude, lebo aj pri hybride je stále udávaný objem 520 litrov. Takže odrátajte len to, čo zaberie malá nabíjačka. To nebude ani tých 20 litrov. Nádrž na palivo má však len 43 litrov.

Úplne úprimne, vpredu je dosť miesta, vzadu je to skôr priemer. Na prevoz väčších ľudí na zadných sedadlách má predsa Peugeot v ponuke 5008. Verzia GT Line usadí pasažierov štandardne do sedadiel čalúnených kombináciou kože a látky. Pod zadkom je praktický pásik kože, tá sa ľahšie čistí ako látka všade okolo. Nutkanie vložiť vysmiateho emotikona sme prekonali.

Reálne je miesto pre vodiča pekné a displej pred vodičom v rámci i-Cockpitu druhej generácie je fakt výborný. Displej v strede je tiež veľmi dobrý, ale mohol by mať trochu väčšiu uhlopriečku. Taktiež hlasujeme za viac RAMky, alebo výkonnejší procesor, prípadne grafický čip, aby v diaľke neboli pri zobrazení mapy štvorčeky. Alebo tú oblasť ponoriť do hmly a vrátime sa do dávnejších čias, kedy takto fungovali počítačové hry.

Reálny dojazd na nabitie

Hybridné ústrojenstvo toho kombinuje niekoľko. Ak ste čítali test DS7 Crossback e-Tense 4×4, tak toto má rovnaké komponenty. Benzínový štvorvalec dosahuje 166 kW (225 k), predný elektromotor 81 kW (110 k) a zadný elektromotor 83 kW (113 k). Kombinovane to je 221 kW (300 k). Ale zaujímavejší je krútiaci moment, ktorý v kombinovanom počítaní dosahuje 520 Nm.

Práve to je záruka slušného zrýchlenia. Na stovke je za 5,9 sekundy a pocitovo je to omnoho lepšie. Dokonca by sa dalo povedať, že táto 3008 má toľko krútiaceho momentu, že dokáže ťahať za volant a snaží sa nájsť si vlastnú cestu. Na rozbitejšej ceste, teda skôr s vyjazdenými koľajami treba malý volant držať pevnejšie. Ale to platí v športovom režime pri naozaj plnom zrýchlení.

Inak je jazda na 3008 pohodlná aj vďaka tomu, že stojí na 18-palcových diskoch. Jasné, asi by to pre rýchlejšie prejazdy chcelo lepšie pneumatiky ako Michelin Primacy 4, ale tie zase zlepšujú spotrebu. Takže je to len na konkrétnom užívateľovi. Vymeniť pneumatiky je asi najmenší problém.

A keď sme pri spotrebe, tak kapacita batérie je 13,2 kWh, čo znamená nabitie z 220V siete za menej ako 7 hodín a 30 minút. Na jedno nabitie sa dá reálne spraviť takmer 50 kilometrov. Nám to vychádzalo niekde medzi 45 a 48 kilometrami. Tým, že podľa WLTP to je 52 je dosahovaný dojazd naozaj výborný. A potom nevadí ani menšia nádrž. Len budete častejšie hľadať nabíjacie miesta a každá návšteva obchodov už bude podľa iných kritérií ako je aktuálne prebiehajúca akcia na párky.

Využívajte to poriadne

Ak teda viete nabíjať doma, v práci a naplánujete si cestu, tak je pre vás PHEV ako stvorený. Vo finále, s intenzívnym nabíjaním sme spravili 1200 kilometrov s priemerom 4,1 litra benzínu na sto kilometrov. A v tom sú zarátané aj diaľnice. Výsledok na dvojtonové auto naozaj obstojný. A stojí, ako GT Line v základe, čiže tak ako ho vidíte na fotkách, 45 690 eur. Je to najlacnejšia cesta ku 3008 so štvorkolkou. Či sa oplatí priplatiť oproti naftovému dvojlitru necháme na vás. My by sme to, čiste teoreticky, vedeli využiť. Vždy si však skontrolujte, či sa zmestíte do celkovej hmotnosti.

Peugeot 3008 Hybrid4 GT Line

Motor R4 benzín+elektromotor
Objem 1598 cm3
Výkon Benzín: 147 kW (200 k) pri 6000 ot/min
Elektro: 81 kW (110 k) vpredu a 83 kW (112 k) vzadu
Celkovo: 221 kW (300 k)
Krútiaci moment Benzín: 300 Nm pri 3000 ot/min
Elektro: 337 Nm vpredu a 166 Nm vzadu
Celkovo: 520 Nm
   
Prevodovka Automatická 8-stupňová
Rozmery a hmotnosti  
Dĺžka 4447 mm
Šírka 1841 mm
Výška 1624 mm
Rázvor osí kolies 2675 mm
Hmotnosť (prevádzková/celková) 2000/2330 kg
Batožinový priestor 520/1482  l
   
Povinné údaje  
Maximálna rýchlosť 240 km/h (135 km/h elektricky)
Zrýchlenie 0-100 km/h 5,9 s
Spotreba (WLTP) Benzín: 6,3 / Hybrid: 1,5
Emisie g CO2/km 128/34