Nissan nemal šťastnú voľbu pri prezentácii nižšej strednej triedy v minulej etape. Po Almere bolo chvíľu ticho, ale nastúpila Tiida. Pokrok podobný, ako keby po Nirvane na koncerte začal hrať Džastin Býber. Ušné bubienky by nepraskli, ale príjemná zmena by to nebola a už vôbec nie vizuálna. Tiida bola jednoducho tragická tvarovo. Mohla mať podvozok ako Lotus Elise, motor, čo žral dva litre, ale stále sa na ňu nedalo pozerať. Čakali ste Bar Rafaeli a prišla Susan Boyle.
Ale Pulsar je úplne nová etapa života, ponuky, portfólia a všetkého. Je pekný. Síce vyšší, ale stále pekný s modernou tvárou. Po Susan Boyle prišla Leona Lewis, alebo nie?
Konečne správne
Je jasné, že trend súčasnej doby hovorí o ľahkom identifikovaní auta. Ale nie všetci sú z tých 30 percent idiotov populácie a vedia k jednej značke priradiť viacero tvarov. Nissan však chce asi zaujať najväčšie publikum, tak si zobral príklad z BMW a Audi, či v poslednej dobe aj Mercedesu.
Predok sa nápadne ponáša na úspešný Qashqai. A ten sa podobá na X-trail. Pokračovať by sa dalo ešte pár príkladmi, ale veríme, že ako naši čitatelia, patríte k tomu najlepšiemu, čo tento národ (či už slovenský, alebo český a moravský) má, tak to necháme tak. Pochopili ste, kam mierime.
Nie, vzrušujúce tvary naozaj nemá. Tie v triede ani veľmi miesto nemajú. Aj taký Peugeot 308 hrá hlavne na uhladenosť. Jedinou výnimkou vyjadrujúcou excentrické pohnútky majiteľa tak v triede ostáva Honda Civic. Pulsar teda nikoho neurazí a skôr nadchne ako spôsobí odmietavé reakcie.
Ako celok sa dá zhodnotiť ako naozaj príjemne vyzerajúci kus auta. Predok začína tradičnou maskou chladiča, pokračuje typickou siluetou hatchbacku a končí úplne uletene. Teda na prvý pohľad to nie je vidieť, ale to, čo sa tvári ako difúzor v zadnom nárazníku má textúru karbónu. Že čo? Áno, aj my sme na to prišli úplnou náhodou pri hľadaní koncovky výfuku.
Umytie aj wapkou?
Interiér na fotkách vyzeral výborne. Len aký je naživo? Pocit extrémnej kvality z mäkčených plastov prebila snaha o trvácnosť tuhých materiálov. Mäkká je v prvom rade iba vrchná časť prístrojovej dosky, ktorej sa určite dotýkať nebudete.
Stredný pás so zaujímavejším povrchom prechádzajúci za stredovou konzolou je už tvrdý. Ale stále pekný. Jemne lacnejšie pôsobila už spodná časť, práve tá, s ktorou budú vaše kolená a ruky najviac v kontakte. Tri druhy plastov doplnil ešte štvrtý na stredovej konzole. Ak tipujete, že bude lesklý čierny, tak máte pravdu. Odtlačky prstov už spomínať netreba.
Na volant sme si zvykli už v crossoverovej časti portfólia. Je akurát veľký a stred pôsobí ako hlava barana. Dodge? RAM? Nie! Ale drží sa výborne, plus má logické ovládanie. Ak budeme pokračovať smerom dozadu, tak zistíme, že aj stredový panel medzi sedadlami je postavený z obyčajnejšieho plastu s tvrdým povrchom. Ale pokračuje posuvnou lakťovou opierkou s mäkkým vyhotovením. A to je to dôležité. Aj ľavá ruka vodiča spočinie na výplni dverí s mäkkou časťou.
Aj keď by sa mohlo zdať, že poťahy sa vracajú späť k pôvodnej Almere, v reále vyzerajú lepšie ako na obrázkoch a na dotyk sú príjemné. Skoro až zamatový povrch sa už v súčasnosti tak často nevidí. Tu má Pulsar palec hore. Aj za nezničiteľné tlačidlá ovládania vyhrievania sedadiel.
Veľkostne však Pulsar nemá žiadne problém. Vnútro poskytne dostatok priestoru vodičovi aj spolujazdcovi. To zvádajú všetky autá tejto kategórie. Ale Pulsar má prekvapenie v priestore pre pasažierov vzadu. Na kolená sa sťažovať nebude nikto ani ak bude sedieť za nadpriemerným basketbalistom. Hlava sa strechy dotýkať tiež nebude, lebo samotný tvar profilu karosérie vôbec neukazuje klesanie. Jedine kufor zoberie jednu námietku. Znova, ako plasty vpredu, pôsobí lacnejším dojmom. Nemáte ani kam zapojiť sieťku, žiadne výrazné možnosti na upravenie tvaru nedostanete. Ale objemom nič nepokazí. Možno zase stratí bod po sklopení sedadiel, keď zostane celkom veľký schod. Čo však naozaj odporúčame je zabudnúť na gumové rohože a siahnuť po látkových. Na tých gumových sa neuveriteľne šmýka.
Aký je vek cieľovej skupiny?
Pod prednou kapotou sa zjavil motor 1,2 Dig-T. Má síce iné označenie, ale základ má rovnaký ako 1,2 TCe v Mégane, či Dusteri. S výkonom 85 kW (115 k) nevyzerá ako trhač asfaltu, ale stále zvláda celkom slušnú dynamiku. Naviac je spojený s relatívne presným manuálom so šiestimi stupňami.
Radenie super, motor tiež. To je dobrý, ba priam vynikajúci začiatok. Dokonca aj podvozok sa zdá, že zvláda naozaj veľmi dobre a dá sa povedať, že má športový charakter. Ale… Má jednu neuveriteľnú nevýhodu. Tento atribút málokedy spomíname. Pulsar má naozaj malú nádrž.
Nádrž s objemom 46 litrov je trochu málo. Lebo ak si zoberiete, že 6 litrov je rezerva, tak zostane 40 litrov. To je naozaj málo. Zase pri spotrebe do 6 litrov to znamená, že zvládnete skoro 640 kilometrov. Keď sa dostanete na papierové hodnoty spotreby, tak ešte viac. Ale reál? približne 500 kilometrov a máte horší pocit. Viac hľadíte na ukazovateľ spotreby, viac hľadíte na ručičku palivomera. Tá má svoj vlastný život. Nám skočila na pol nádrže, ale rozmyslela si to a vybehla o osminu objemu vyššie. Celkovo sme jazdili so spotrebou okolo 5,8 litra na zimných pneumatikách.
Skoro všetky prvky má Pulsar dobré. Lenže celok pôsobí trochu nudnejšie a chladnejšie. To bude vyhovovať asi 80 percentám zákazníkov. Pre zvyšných 20 percent bude autu niečo chýbať, len nebudú vedieť čo. Bude to Mojo, ako to vysvetlil špión Auston Powers.
Kvalita, čo musí vydržať
Nissan Pulsar sa púšťa do neľahkého boja, ale má výborné predpoklady na úspech. Tvar výborný, priestorové pomery tiež. To isté platí o motore, ale potom ho zabije naozaj malá nádrž. Keď cena s týmto motorom začína na hodnote 12 990 eur s výbavou Visia, tak má slušnú šancu. My sme mali lepšiu výbavu vrátane 360 stupňového pohľadu pri parkovaní, ale bez pípajúcich senzorov, za 17 650 eur. Stále sa to dá považovať za výbornú sumu. Len nám nejde do hlavy príplatok 950 eur za metalízu. Ten je naozaj enormný.
Martin O. Gallery
Nissan Pulsar 1,2 DIG-T Tekna
Motor | R4 |
Objem | 1197 cm3 |
Výkon | 85 kW (115 k) pri 4500 ot/min |
Krútiaci moment | 190 Nm pri 2000 ot/min |
Prevodovka | Manuál 6 stupňov |
Rozmery a hmotnosti | |
Dĺžka | 4387 mm |
Šírka | 2017 mm (so zrkadlami) |
Výška | 1520 mm |
Rázvor osí kolies | 2700 mm |
Hmotnosť (prevádzková/celková) | 1258/1750 kg |
Batožinový priestor | 385 l |
Povinné údaje | |
Maximálna rýchosť | 190 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 10,7 s |
Spotreba (mesto/mimo/komb) | 6,3/4,3/5,0 |
Emisie g CO2/km | 117 |