Na naše prvé rande s MG HS prišlo toto čínske SUV v podobe hybridu eHS. Druhé stretnutie bolo ale čisto benzínové, bež éčka na začiatku mena. Tú česť sme teda mali s čisto spaľovacím MG HS so 162 koňmi z 1.5 litrového štvorvalca. Plug-in hybrid sme pochválili za efektívnu prácu s baterkou, dokáže teda byť čisto benzínová verzia lepšia?
Testovací kus mal vskutku netradičnú farbu karosérie, ktorú sme interne nazvali „šmolková modrá“. Ak máme byť úprimní, s rukou na srdci vravíme, že by sme si ju nevybrali ani náhodou. Je príliš cukríková a tak trochu infantilne výstredná. Nuž ale, ak sa niekomu páči, smelo do toho. Na parkovisku svoje auto nájdete veľmi ľahko, keďže doslova svieti. Samotný dizajn auta sa do veľkej miery spolieha na výraznú prednú masku s chrómovaním po okrajoch a vypletaním s veľkými otvormi. My sme jazdili s najvyššou výbavou a teda sme mali aj Full LED optiku. Pekné a elegantné sú disky kolies s piatimi dvojitými lúčmi, ktoré nenásilne zapadajú do zaobleného dizajnu celej karosérie. Aj z profilu pôsobí MG vyvážene a harmonicky, bez výrazných previsov či rušivých prvkov. Zadná časť tiež nikoho neurazí. Čierno-strieborný difúzor a červené koncové svetlá jednoduchého, ale elegnatného tvaru. Máme trochu pocit, že práve zadná časť sa tak trochu inšpirovala jedným prémiovým nemeckým crossoverom. Rozlúštenie tejto hádanky necháme na vás 🙂 Vo výsledku je MG HS elegatntné SUV, ktoré sa nestratí ani v Európe. Dizajn je viac európsky ako ázijský, aj keď predná pochrómovaná maska má v sebe závan exotiky. Ale tú farbu by sme si vybrali inú…
Kabína je už na prvý pohľad a dojem príjemná. Keď budete ale veľmi pátrať a fungovať v nej dlhšie, odhalíte detaily, ktoré možno pôsobia trochu lacnejšie, ale nič, čo by zarazilo či vyslovene vadilo. Napríklad joystick prevodovky, ktorý je inak pekný, ale pôsobí trochu labilne plastovým dojmom. MG HS má ale veľmi pohodlné sedadlá so slušnou bočnou oporou či červenou niťou prešívaný, kožený perforovaný volant. Obklady kabíny imitujú hliník, realita je ale plast. Oproti menšiemu modelu ZS má väčšie HS výrazne lepší digitálny kokpit, teda displej pred vodičom. Ten je lepšie čitateľný aj na slnku, informatívne mimoriadne bohatý a graficky príjemne spracovaný. No a hlavne, MG zapracovalo na jednej z najväčších slabín auta, ktorou bol infotainment. Tento kus už mal jeho novú verziu a tá je oproti tej predošlej o niekoľko levelov lepšia. Odozva na dotyk aj tlačidlá je neporovnateľne rýchlejšia a taktiež načítavanie jednotlivých sekcií menu trvá snáď polovicu času oproti predošlej verzii. Good job, MG! Čo sa výbava týka, v tejto najvyššej konfigurácií nechýba nič zásadné. Navigácia nie je úplne najsofistikovanejšia, ale stále slušná, parkovacie kamery sú fajn. Konektivita telefónov funguje, sedadlá sú vyhrievané a elektricky ovládané no a priestoru je tu mimoriadne štedro. Vpredu, ale aj vzadu v úplne všetkých smeroch aj pre dospelé osoby. Je tu však jedno ale, ktoré sa týka stredného sedadla. To nie je tak úplne pohodlné, pretože je úzke a rovné. Na kratšiu trasu to je ale ok a môžeme to uzavrieť konštatovaním, že ak budú vzadu iba dve dospelé osoby, budú sa mať kráľovsky. K tomu máte ešte 580 litrov batožinového priestoru, čo fakt nie je málo. Naviac s nastaviteľnou podlahou.
Poďme k pohonu, ktorý zabezpečuje 119kW/162 koní 1.5 litrového štvorvalca s turbom. Ten spolupracuje so sedemstupňovým automatom a poháňa predné kolesá. A myslíme si, že to úplne stačí a štvorkolka aj tak nie je vo väčšine prípadov potrebná. Dynamicky je to vcelku fajn. MG HS nie je úplne najmenšie a najľahšie SUV, na stovke je však s týmto motorom za 9,4 sekundy. A to je tak akurát, pri bežnom a pokojnom jazdení nepotrebujete zásadne lepšie výkony a auto je stále dostatočne svižné aj keď je potreba predbiehať. Ak chcete dynamiku bez kompromisu, potrebujete eHS. Myslíme si ale, že práve tento motor je rozumnou a pragmatickou voľbou. Nie je výkonovo poddimenzovaný, kultúra chodu je fajn a aj s automatom spolupracuje dobre. Aj keď vo veľmi nízkych rozjazdových rýchlostiach je trochu váhavý. Pri ustálenej jazde bežným tempom je ale všetko v poriadku. Príjemným prekvapením je spotreba. MG HS aj napriek svojej hmotnosti a obstojnému výkonu nejazdí za veľa. Výsledkom je totiž týždňový priemer 7,7 litra pri kombinácií diaľnic, miest a trochy okresiek. Štýlom jazdy ho viete posunúť o zhruba pol litra hore alebo dole. My sme jazdili vcelku kľudne ale vonkoncom sme sa nesnažili o čo najnižsiu spotrebu. A verte, spotrebu skôr posuniete dole ako hore, pretože k rýchlej či športovej jazde HS neláka ani náhodou. Podvozok je naozaj pohodlný a príjemne mäkký, avšak bez strašidelných náklonov v zákrutách. Odhlučnenie, utlmenie aj komfort sú ale naozaj na slušnej úrovni a sme radi, že MG išlo touto cestou a nesnažilo sa o „wannabe“ športové naladenie, ktoré by tu nedávalo žiaden zmysel.
Je teda čisto benzínová verzia lepšia, než tá plug-in hybrdiná? Odpoveď nie je jednoznačná a možno ani vôbec neexistuje. Ak máte trochu vyšší budget, možnosť nabíjať a chcete aj veľkú výkonovú rezervu, hybrid bude lepší. Benzínová verzia je čisto pragmatickou a univerzálnou voľbou s dostatkom, aj keď nie úplným prebytkom výkonu. Spotreba je, vzhľadom k typu auta a výkonu, tiež úplne v poriadku. Ako celok je MG HS s novým infotainmentom veľmi silným zástupom segmentu. Má dobrú výbavu, rozumne navrhnutú kabínu aj sympatický dizajn. Testované auto vo výbave Exclusive stálo 31 790 eur s DPH. Úprimne, za túto cenu budete dlho a ťažko hľadať balík s lepším pomerom ceny a hodnoty.
MG HS Exclusive
Motor | R4 benzín |
Objem | 1490 cm3 |
Výkon | 119 kW (162 k) pri 5500 ot/min |
Krútiaci moment | 250 Nm pri 1500–4400 ot/min |
Prevodovka | automatická 7 stupňová |
Rozmery a hmotnosti | |
Dĺžka | 4574 mm |
Šírka | 1876 mm |
Výška | 1685 mm |
Rázvor osí kolies | 2720 mm |
Hmotnosť (prevádzková) | 1610 kg |
Batožinový priestor | 580 l |
Povinné údaje | |
Maximálna rýchlosť | 190 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 9,4 s |
Spotreba (WLTP) | 7,6 |
Emisie g CO2/km | 194 |