Test Lexus LBX: Malý ale vyšperkovaný

Ak hľadáte malé SUV a príliš vás netlačí budget, asi sa budete ohliadať v prémiovom segmente. Tomu dominujú tradičné nemecké značky. Pre tých, ktorí ale chcú vybočiť mimo hlavný prúd by mohol zaujímať test Lexusu LBX. Ten je najmenším zástupcom japonskej značky. Jazdili sme ním vo výbave Emotion FWD.

LBX

Malý Lexus LBX je súrodencom Toyoty Yaris Cross, s ktorou zdieľa podvozkovú platformu. Ide teda o kompaktné a malé auto s dĺžkou 4190mm, čo ho predurčuje skôr na mestské jazdy, prípadne pre single osoby či bezdetné páry ako jediné auto v domácnosti. Zaujímavosťou je ake skôr šírka 1825mm. LBX totiž pôsobí vcelku široko a nízko, čo zanecháva robustný dojem. Prednú časť tvorí veľká maska rozširujúca sa do tvaru A s veľkým, športovo pôsobiacim mrežovaním.  Na bokoch nárazníka zasa zaujmú „žiabre“.  Svetlá majú vcelku jednoduchý tvar a prepája ich strieborná linka. Prepojenie je prítomné aj pri zadných svetlách a opäť ťu nájdeme strieborné otvory v nárazníku. Pridajme k tomu atraktívnu a výraznú červenú farbu laku, čiernu strechu a 18″ čierno- strieborné disky kolies s ihlicovým dizajnom. Od väčších súrodencov prebralo LBX dotykové kľučky dverí, ktoré síce nemusia sadnúť každému, ale my sme s nimi úplne v pohode. Vo výsledku tu máme mimoriadne pekné malé SUV bez zbytočných výstrelkov s uhladeným dizajnom. Napodiv pôsobí aj vcelku športovo, dokonca podľa nás športovejšie než nedávno testovaný model UX vo výbave F Sport. 

LBX

LBX je síce najmenším Lexusom, avšak to, že sedíte v prémiovej a kvalitne postavenej kabíne, dáva iheď najavo. Aj tu máme elektrické kľučky dverí, kožené sedadlá a čalúnenie s červenou niťou. Oceňujeme, že architektúra kabíny nie je prekomplikovaná ale skôr jednoducho a prehľadne nadizajnovaná, avšak s použitím kvalitných materiálov. Pred vodičom je digitálny prístrojový štít s decentnou ale prehľadnou grafikou. Centrálny displej infotainmentu má vynikajúcu grafiku, aj keď logika ovládania vyžaduje trochu zvyku. Aj tak sa nám ale veľmi páčili jeho reakcie aj celý vizuál a trúfame si povedať, že patrí medzi to najlepšie v triede. Nechýbala tu ani navigácia a parkovacie kamery či bezdrôtová smatfón konektivita. Samotný infotainment nie je spojený so žiadnym tlačidlovým ovládaním a všetko sa tak ovláda cez displej. Aj keď hej, hlasitosť a prepínanie staníc či trackov funguje multifunkciou na volante. Ten je inak extrémne vydarený a dobre známy aj z väčších modelov. Príjemne čalunený a tak akurátne veľký a hrubý veniec. Samotné sedadlá sú skôr pohodlné ako športové, ale veď tak je to správne. Výbava je slušná, s lexusovskými jazdnými asistentmi, bezdrôtovým nabíjaním smartfónu, dvoma zónami klimatizácie s hardvérovými tlačidlami a vpredu aj dostatkom priestoru pre vodiča a spolujazdca. Vzadu to také terno nie je a je to proste malé auto. Lenže tak je koncipované a ak v ňom plánujete pravidelne prevážať vzadu dospelých ľudí, nebude to problém auta ale jeho nesprávneho používania. Nie je to ale zasa také zlé, len treba mať na pamäti, že toto nie je rodinné auto a jazdiť s ním vo štvorici nie je jeho primárny účel. Do kufra naložíte 322 litrov a to je na malé auto celkom fajn.

LBX

Hybridný pohon Leuxus LBX obstaráva 1.5 litrový trojvalec kombinovaný s elektomotorom. Ich spoločné úsilie vytvára 100kW/136 koní a zrýchlenie na stovku za 9,2 sekundy. Nič dramatické, ale úplne dostačujúce a príjemné. Najmä pri jazde vo dvojici v meste a okolí to bohato stačí. Prejav motora je kultivovaný a dobre utlmený a žiadne prehnane divoké kvílenie tu ani s prevodovkou eCVT nebudete zažívať. Hybrid najlepšie funguje v mestských podmienkach a dokázali sme s ním oscilovať okolo hodnoty piatich litrov, s ľahkou nohou aj menej. Diaľnica spotrebu vykopne o zhruba dva litre vyššie. My sme jazdili väčšie úseky prevažne po diaľniciach v tempomatovej stoštyridsiatke. Náš týždňový priemer 6,6 litra teda treba brať s veľkou rezervou, keďže sme autom jazdili skôr v podmienkach, na ktoré nie je primárne určené. Zrhuba 80% jázd sme strávili v diaľničnom tempe. Bez diaľnic viete teda očakávať spotrebu hlboko pod šesť litrov, čo je príjemná hodnota. Mimochodom, v dvojici je LBX prekvapivo schopné aj na diaľnici. Výkon vcelku stačí a komfort na palube je na malé auto nadpriemerný. Na pohodlie je naladený aj podvozok a riadenie, avšak bez drastických náklonov. A to nám vyhovolalo, veď malé hybridné SUV so 136 koňmi fakt nepotrebuje vymetať zákruty.

LBX

Lexus LBX je zaujímavou variáciou na tému malého mestského SUV. S prémiovým imageom, vizážou zvonku aj spracovaním a výbavou kabíny. Kvalitné materiály, solídna výbava a odlíšiteľná vizáž. A tiež efektívny hybrid s výkonom, ktorý úplne postačuje a má nízku spotrebu. Hlavne teda v meste a mimo, kam je primárne určený. Testované auto vo výbave Emotion FWD stojí 39 990 eur s DPH. Nie je to úplne málo, ale oproti neprémiovej konkurencii ani výrazne viac. LBX teda celkom dáva zmysel aj z pohľadu ceny.

Lexus LBX

Motor R3 benzín
Objem 1490 cm3
Výkon 100 kW (136 k) pri – ot/min
Krútiaci moment 185  Nm pri – ot/min
   
Prevodovka Automatická e-CVT
Rozmery a hmotnosti  
Dĺžka 4190 mm
Šírka 1825 mm
Výška 1545 mm
Rázvor osí kolies 2680 mm
Hmotnosť (prevádzková/užitočná) 1170-1360/510 kg
Batožinový priestor 332/ l
Palivová nádrž 36 l 
   
Povinné údaje  
Maximálna rýchlosť 190 km/h 
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,2 s
Spotreba (WLTP) 4,8/100 km 
Emisie g CO2/km