Test Hyundai i20: Osviežujúca limetka

Hyundai i20 je obľúbený kompaktný model, tešiaci sa aj na Slovensku slušným predajným číslam. Na trhu už je zopár rokov, avšak nedávno prešiel faceliftom a tak je opäť aktuálne ho otestovať. Ak by vás ale zaujímal aj test jeho predchodcu, nech sa páči. Aktuálny test je ale o aute v trojvalcovej špecifikácií so sto benzínovými koňmi a výbavou Style. 

i20

A teda musíme podotknúť, že auto to je neprehliadnuteľné. V tomto konkrétnom prípade za to ale môže hlavne zvolená farba, Lucid Lime. Na parkovisku medzi množstvom áut svoju i20 vďaka nej spoznáte veľmi ľahko. Práve tento odtieň prišiel do ponuky v rámci faceliftu a na väčšom aute by možno pôsobil trochu prehnane, ale práve v prípade kompaktného hatchbacku je svieži a hravý. Dizajnové zmeny ale nie sú nijak zvlášť drastické, i20 od počiatku pôsobila dynamicky a moderne. Prepracovaný je ale predný nárazník aj maska. Full LED nášho testovaného kusu sú zapustené do čierneho rámovania. Taktiež logo sa presunulo z mriežky na kapotu a zmenilo sa aj samotné rebrovanie mriežky. Vzadu nájdeme modernizované koncové svetlá so svetelným podpisom v tvare Z a taktiež spodná časť nárazníka je lakovaná čiernou v kombinácií s decentným sivým difúzorom. Rovanko sivú spodnú lištu nájdeme aj vpredu. Novinkou faceliftu sú aj kolesá. My sme mali 17″ päťlúče, pripomínajúce pentagram 🙂 K autu ale pasovali skvelo. V rámci svojej triedy patrí vynovená i20 v tejto výbave medzi tie najviac športovo vyzerajúce autá a facelift jej rozhodne prospel.

i20

Limetkové akcenty sú prítomné aj v kabíne, avšak v decentnej podobe, aj keď v hojnom množstve. Prešívania sedadiel či volantu, manžety radiacej páky ale aj ovládanie výduchov vzduchu či madlá dverí. Ide síce o relatívne malé auto, avšak prvky výbavy kľudne zodpovedajú aj kategórií o triedu vyššej. Začnime hneď displejmi. Výbava Style má totiž dvojicu 10.25″ obrazoviek. Jednu v podobe digitálneho kokpitu pred vodičom, ďalšiu ako infotainment v strede. Obe musíme pochváliť a vyzdvihujeme peknú grafiku práve kokpitu, kde sa vzhľad ukazovateľov tematicky mení podľa zvoleného jazdného režimu. Veľkosť displeja infotainmentu je na  auto tejto veľkosti veľmi štedrá a kvalita zobrazenia aj ovládania je výborná. Celá palubna doska je v zásade z tvrdého plastu. Má vrúbkovaný obklad, ktorý plynule prechádza do výduchov vzduchu. Napriek tvrdosti plastu však interiér pôsobí vizuálne atraktívne a kvalitne. Štvorramenný volant má kožené obšívanie a prehľadné, dostatočne presné a veľké tlačidlá. Pribudlo aj USB-C, bezdrôtové nabíjanie či jazdní asistenti. Vo výbave je aj veľmi dobre vyladená navigácia, bezdrôtová smartfón konektivita či parkovacie kamery a automatická klimiatizácia. Pravda, základná výbava by vás takto nerozmaznávala, ale za vrcholný Style sa oplatí priplatiť. Sedadlá sú možno trochu mäkšie, ale zato majú veľmi solídne bočné vedenie a tvarovanie. Na pomery triedy je i20 priestoro veľmi štedrým autom, ako vpredu, tak aj vzadu. Vieme si predstaviť, že pre rodinu s jedným malým dieťatom vie slúžiť aj ako jediné auto v rodine. Pre bezdetný pár úplne bez problému.

i20

Pod kapotou sme mali tentokrát klasický, litrový benzín s troma valcami a výkonom 74kW/100 koní, ktorému pomáha turbo. Ako sa podľa čísel javí, auto nemá dynamiky úplne na rozdávanie. Na stovke je za 11,4 sekudny, čo sa rozhodne ani len neblíži slovu športové. Avšak pocitovo, pri jazde vo dvojici a úplne bežnom každodennom jazdení a presúvaní sa sme nemali pocit, že by auto zúfalo potrebovalo viac výkonu. V režime ECO je samozrejme prejav veľmi ospalý, avšak v športe sú reakcie na plyn vcelku svižné a ochotné. V meste viac výkonu nepotrebujete, na diaľnici dokážete legálne tempo udržovať bez akéhokoľvek trápenia. Viac výkonu si prajete najmä pri potrebe prudkého zrýchlenia a predchádzania na menšom priestore. Avšak vo väčšine času ide o úplne dostatočnú a príjemnú motorizáciu. Sedemstupňový automat s dvoma spojkami nám tu tiež pasoval. Vieme si predstaviť, že s manuálom možno dokážete z motora vyťažit o trochu viac. Na to však musíte skutočne vedieť správne a optimálne radiť a tak proti automatu rozhodne nenamietame, do auta tejto kategórie úplne sedí. Motor síce nemá extrémeny výkon, ale ani spotrebu a podľa štýlu jazdy viete v zásade oscilovať okolo hranice 6 litrov. My sme jazdili väčšinou v meste a na diaľnici a dopracovali sa tak k 6,1 litrom, čo je úplne prijateľné a rozumné. Jazdné vlastnosti sú veľmi zdravým kompromisom. Pri 100 koňoch by nemalo zmysel dávať autu motokárovo tvrdý a pevný podvozok ale zároveň nie je i20 ani príliš uhúpaná a mäkká. Taký zlatý stred, ktorý neurazí pohodlím ani jazdnou istotu a je úplne adekvátny výkonu a kategórií.

i20

Hyundai i20 jednoznačne boduje sviežim a moderným vzhľadom. Vo výbave Style asi osloví skôr mladšiu a menej usadenejšiu kategóriu zákazníkov, ktorá od auta čaká aj trochu vizuálneho štýlu a odlíšiteľnosti. Spomínaný Style má aj bohatú výbavu a príjmenú kabínu s dostatkom miesta. Čisto pragmatickým vodičom bez športových ambícií postačí aj 100 koní, najmä v prípade kratších a mestských jázd. Auto na fotkách stojí aktuálne ľahko cez 20 tisíc eur s DPH, čo je za nás úplne v poriadku.

Hyundai i20 Style 1.0 T-GDI

Motor R3 benzín
Objem 999 cm3
Výkon 74 kW/100 k pri  4500-6000 ot/min
Krútiaci moment 172 Nm pri 1500-4000 ot/min 
   
Prevodovka 7-stupňová automatická DCT
Rozmery a hmotnosti  
Dĺžka 4065 mm
Šírka 1775 mm
Výška 1450 mm
Rázvor osí kolies 2580 mm
Hmotnosť (prevádzková/užitočná) 1090/1630 kg
Batožinový priestor 352 l
Palivová nádrž 40 l
   
Povinné údaje  
Maximálna rýchlosť 185 km/h 
Zrýchlenie 0-100 km/h 11,4 s
Spotreba (WLTP) 5,3-5,6 l/100 km  
Emisie g CO2/km 121-127