Test Hyundai i10: Malá veľká mestská hračka

Hyundai i10 je tým najmenším zástupcom kórejskej značky. Toto malé mestské auto je pomerne raritné, keďže ho stále poháňa benzínový štvorvalec s objemom 1.2 litra. My sme ho mali k dispozícií vo vrcholnej výbave Style s päťstupňovým manuálom.

i10

Hyundai i10 je skutočne mestským autom a to doslova. Na dĺžku má tesne pod 3,7 metra, takže obratnosť aj parkovanie sú jeho silnými devízami. Práve tento model prešiel nedávno faceliftom, ktorý ale nie je nijako radikálny. Ak si chcete pozrieť predfaceliftový kus, kliknite na náš test. Základný profil karosérie je bezo zmien a tak má i10 stále sympaticky zaoblený tvar s kratučkými prevismi a pomerne veľkými oknami. Maska však dostala modernejšie mrežovanie so šesťuholníkovými elementami. LED svetlá majú nový svetelný podpis. Novinkou je aj farba Meta Blue, ktorú mal testovaný kus. Názov síce hovorí o modrej, ale my v nej vidíme aj tón fialovej. Každopádne, malému a hravému autu tento odtieň svedčí. Vzadu sa toho taktiež veľa nezmenilo, avšak pozorné oko si všimne nový svetelný podpis aj tu. Štyri lúče čierno-strieborných diskov tu tiež dobre zapadajú a tak hodnotíme dizajn i10 po omladení ako sympatický. Je to také „autíčko z Kinder vajca“, čo ale myslíme ako kompliment. Proste, malé, milé a do mesta úplne ako stvorené.

i10

Facelift priniesol digitalizáciu a tak je kabína i10 na danú triedu pomerne dospelá. Veď vodič tu má pred sebou plne digitálny kokpit, ktorý je prehľadný a informačne úplne dostačujúci. Naviac je tu infotainment s 8″ podporujúci Apple aj Andorid konektivitu. Posed je vyšší ale v zásade príjemný a prehľadný. Sedadlá majú vyhrievanie, akurát lakťová opierka je z tých lacnejších a jednoduchších. Štartuje sa tlačidlom a do jednotlivých sekcií infotainmentu sa dostanete fyzickými tlačidlami. Rovnako tak nechýbajú ani pre ovládanie automatickej klimatizácie. Páči sa nám strieborný a štruktúrovaný obklad palubnej dosky pred spolujazdcom. Dve USB, kožený volant s multifunkciou, tempomat, jazdné asistenty. Vlastne, výbava je tu veľmi slušná, na auto tejto kategórie fakt štedrá. Plasty sú poväčšine tvrdšie ale dobre spracované, takže nemáte žiaden nepríjemný pocit šetrenia. A nešetrilo sa ani vnútroným priestorom, pretože i10 je vzhľadom k veľkosti karosérie a segmentu až prekvapivo priestorná. Jasné, vzadu je to tak pre dvoch dospelých a aj to skôr na mestskú jazdu. Tam je ale koniec koncov i10 určená. Priestor pre kolená a hlavy ale vôbec nie je taký obmedzený, ako by ste v aute tejto kategórie očakávali a tak i10 prekvapila. Rovnako tak do kufra naložíte obstojných 252 litrov, čo na bežný nákup bohato dostačuje. V rámci kategórie je tento Hyundai rozhodne jedno z najpriestrannejších áut, aké viete kúpiť.

i10

Pod kapotou pracoval už spomínaný štvorvalec. Dnes hrajú prím skôr tri valce a tak takýto motor v takto malom aute prekvapí. Nečakajate však žiaden ohurujúci výkon. 1,2 liter tu má 62kw/84 koní a 118Nm. Žiadne turbo, čistá atmosféra. To ale napodiv bohato stačí, veď auto váži ľahko cez tonu. Ak budete jazdiť primárne v meste, teda tam, kde je auto určené, vážne nebudete potrebovať viac. V mestských rýchlostiach a rozjazdoch z križovatiek je i10 dostatočne svižná a dokonca vo dvojici aj na okreske to dynamicky nebola žiadna tragédia. Stovka síce trvá 12,6 sekundy, ale v bežnom živote to stačí. Ak do auta dáte štyroch ľudí a pôjdete na diaľnicu, môže nastať trochu trápenie. Tam ale nie je auto proste určené , akže toto je skôr krízová situácia. Vo vyšších rýchlostiach by sa manuálu kvôli hluku možno zišiel stupeň navic, keďže ich je iba päť. Avšak chápeme, že na to by nemusel stačiť výkon a ak teda i10 berieme ako prísne mestké vozdilo, je to úplne v poriadku. Spotreba osciluje medzi 5 a 6 litrami podľa toho, koľko času strávite v meste a koľko na diaľnici či okreske. V priemere sa ale bez problémov dostanete niekde medzi tieto dve hodnoty, čo je úplne akceptovateľné. Podvozok je trochu tuhší a vďaka miniatúrnym rozmerom a previsom ide o auto, ktoré je v mestských rýchlostiach mimoriadne hravé a obratné. Asi nemá zmysel rozoberať, ako sa podvozok správa v hraničných situáciach vo vysokých rýchlostiach, pretože na to proste nie je navrhnutý. Ak budete auto používať tam, kde je určené, vyčarí vám úsmev na tvári. Zaparkujete v hociakom úzkom či krátkom priestore a otočíte sa na minimálnej ploche. Voilá! To presne od mestského auta chcete.

i10

Hyundai i10 vo výbave Style je mimoriadne dobre vybavené mestké vozidlo. Štyri valce a 84 koní sa javia ako absolútne dostatočný výkon. Celé to vyzerá sympaticky a milo, jazdí to obratne a ak chcete auto, ktoré bude tráviť drvivú väčšinu času v meste a nízkych rýchlostiach, tak toto je jedno z naj. Vyzerá síce malé ale vnútri ponúka viac než by ste čakali. Ak by vám to bolo aj tak málo, možno stojí za zaváženie aj väčší model i20, ktorý je na tom cenovo podobne. Ten dáva zmysel, ak chcete jazdiť aj mimo mestskej premávky. Inak nám ale takto vybavená i10 vo výbave Style za 17 580 eur s DPH dáva veľmi dobrý zmysel aj hodnotu.

Hyundai i10 1.2 Style

Motor R4 benzín
Objem 1197 cm3
Výkon (systémový) 62 kW/84 koní pri 6000 ot./min.
Krútiaci moment 118 Nm pri 4200 ot./min.
   
Prevodovka Manuálna 5-stupňová
   
Rozmery a hmotnosti  
Dĺžka 3670 mm
Šírka 1680 mm
Výška 1480 mm
Rázvor osí kolies 2425 mm
Hmotnosť (prevádzková/celková) 932/1007 kg
Batožinový priestor 252 l
   
Povinné údaje  
Maximálna rýchlosť 171 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 12,6 s
Spotreba (WLTP 5,2 – 5,5
Emisie g CO2/km N/A