DS7 E-Tense 4x4

Test DS7 po facelifte: Elegancia sa nestráca, násobí sa

Automobilka DS upravila svoj model DS7 a prináša ho s novými možnosťami a novou tvárou. Nie je to úplne novinka, ale ku mne sa dostáva až teraz. Je to auto, ktoré je určite možné považovať za prémiové a zároveň dokáže byť nenápadné, lebo značka nie je až tak široko rozpoznávaná verejnosťou. Je to na škodu, lebo pocit z niektorých časti interiéru je priam strhujúci. DS7 je tým autom, ktoré si kúpite, ak chcete maximálny luxus, ale nechcete príliš vytŕčať a provokovať ľudí okolo.

Aktuálna ponuka pohonných jednotiek pre model je ale trochu oklieštená. Veď má len tri, vlastne štyri, položky. Zo všetkých ponúkaných je toto plug-in hybrid so štyrmi poháňanými kolesami a prevedením Opera. Takže od tohto je vlastne výkonovo len jeden stupeň vyššie a výbavou je toto najviac ako sa dá.

Čierna na DS7 vyžaruje majestátnosť

Najväčšia zmena nového auta prichádza v prednej časti s novou maskou chladiča, výrazne obrovskou, s lesklými až chrómovými časťami. Údržba masky bude určite náročná, ale efekt akékoľvek negatívne myšlienky zadupe do zeme. Toto auto vyžaruje majestátnosť a darí sa mu to ešte lepšie ako predchádzajúcej alternatíve pred modernizáciou. DS7 vyzerá vyspelo a dospela do ešte výraznejšieho elegantného štádia.

DS7 neskrýva rafinované prevedenie prednej časti, lebo v nej vidno krásne zakomponovanie vertikálnych LED denných svetiel a zároveň vidno, v tejto časti, aj maticové LED svetlá. Dokážu osvetliť vozovku vynikajúco. Znova platí, že nie sú tie z najdokonalejších, ale stále sú veľmi dobré. Nebudeme si klamať, niektoré značky z prémiovej sekcie vozidiel majú trochu lepšie osvetlenie vozovky.

Ale to, čo by mohlo chýbať s klasickými maticovými LED svetlami nahrádza tento model nočným videním. Práve automobilky DS Automobiles a Peugeot spôsobili, že nočné videnie je dostupné. V niektorých stupňov výbavy je pre model DS7 dokonca štandardom.

DS7 E-Tense 4x4

Navonok celý model DS7, aj po modernizácii, pôsobí ako drahokam na ceste. Je to z dôvodu, že má pekné disky Tokyo kombinujúce čierny lak a brúsené prvky, ale má čierne lišty okolo okien a v zadnej časti predvádza zaujímavé svetlomety, vytvárajúce pri svietení zaujímavú mrežovotú štruktúru a znova pôsobia ako šperk. DS7 je na ceste unikátnym zjavom a zároveň je jednoznačné, že chce byť súčasťou prémiovej stratégie koncernu Stellantis.

Čo je pre mňa ale pri modernizácii modelu DS7 veľkým sklamaním je ponuka farieb. Kým pred modernizáciou boli dostupné napríklad zlato-oranžové odtiene, či červené, po modernizácii je jedinou farbou v šedom rozptyle monochromatického spektra modrá. Ale aj tá vo finále bude vyzerať ako čierna, lebo v prípade jemného zašpinenia skĺzne do čierneho odtieňa. Je to trochu škoda, ja by som určite vedel do spektra farieb pridať kľudne nejakú exkluzívnu peknú smaragdovú, rubínovú, alebo by som sa hral s odtieňmi iných drahých a zaujímavých kameňov.

Kvalitná koža, avantgardné detaily

Už keď DS7 prišla s prvou verziou bola naozaj výborná, mala krásny a luxusne pôsobiaci interiér. Áno, niekto si možno na avantgardné prvky bude zvykať ťažšie. Možno bude ťažšie prekusnúť, že ovládače okien sú v strede, ale má to svoj zmysel. Má to zmysel nie z hľadiska úspor, ale z hľadiska dizajnu a prevedenia. V tomto prípade je len dobre, že automobilka neprešla na štrbinové ovládanie prevodovky ako majú niektoré ďalšie auta a nechala si klasický krk lochnesky.

Je až do oči bijúce ako veľmi čiernu farbu pri tomto prevedení DS7 dizajnéri použili. Tento konkrétny kus má čierne nielen čalúnenie sedadiel, ale aj strop a obloženia prístrojovej dosky koženým povrchom. Znova by som asi išiel do inej farebnej kombinácie, ale proti gustu…

Omnoho dôležitejšie je, že v predných sedadlách sa vynikajúco sedí a okrem vyhrievania majú aj ventiláciu. No a aby sa do zoznamu dostali všetky funkcie, tak v DS7 môžete mať aj masáž. Je ôsmimi motorčekmi, čo znamená, že funguje omnoho lepšie ako len nafukovanie bedrovej opierky v minulosti. To nebola masáž, to bolo otravné, toto už je lepšie.

DS7 E-Tense 4x4

DS7 s modernizáciou priniesla nový informačno-zábavný systém DS Iris, ktorý je najzaujímavejší možnosťou konfigurovania štyroch rôznych obrazoviek a následného využívania presne podľa gusta vodiča a spolujazdca. Ja by som si na úvodnú obrazovku dal napríklad vyhrievanie a ventiláciu sedačiek, ale aj slider klimatizácie na obe strany. Mapu mi tu netreba, lebo by som aj tak väčšinou využíval bezdrôtové pripojenie k Apple CarPlay, alebo Android Auto. No a dobré je aj to nočné videnie na displeji pred vodičom. Ale o tom som už povedal.

DS7 aj napriek svojej batérii elektrického pohonu ponúka dosť miesta pre pasažierov na zadných sedadlách a ani kufor nie je príliš malý. Má objem 555 litrov, dá sa variovať sklápaním operadiel. Dôležitejšie ale je to miesto pre zadných pasažierov. Jednoducho majú kam dať nohy a nad hlavou majú miesta tiež dosť. Ak sú iba dvaja, vedia využiť výklopnou lakťovú opierku. Celkový pocit z interiéru je veľmi príjemný a luxus predvádza už prvý dotyk s koženými sedadlami.

Výkon áno, spotreba tiež áno

Výber motorov je veľmi zaujímavý. DS7 môže mať, na začiatok, naftový štvorvalec objemom 1,5 litra a výkonom veľmi decentných 96 kW (130 k). Áno, ak máte pocit, že je to na auto relatívne málo, tak sa nemýlite. Je to tak akurát na rozhýbanie a do luxusného krížnika jednoducho potrebujete výkon o niečo vyšší. Lenže niektoré agregáty už z ponuky vypadli. Vypadol dvojliter na naftu, vypadol 1,6 PureTech, ostali vlastne iba plug-in hybridy. Plug-in hybrid má buď predný pohon a výkon 165 kW (225 k), alebo pohon všetkých štyroch kolies a výkon 221 kW (300 k). Špeciálna verzia má ešte o 44 kW (60 k) viac, ale daj naozaj špeciálne prevedenie. Toto je najvýkonnejší bežný plug-in hybrid v DS7, E-Tense 4×4 s tristo koňmi.

Tento plug-in hybrid využíva batériu s kapacitou 14,2 kWh (brutto) a spaľovací motor s objemom 1,6 litra a výkonom 147 kW (200 k). Určite by sa motor uživil aj sám o sebe, ale takto ma pomocníkov vo forme 2 elektromotorov. DS7 má jeden elektromotor vpredu a jeden elektromotor vzadu. Tak vlastne automobilka docieli pohon všetkých štyroch kolies. No a to nie je všetko. V bežnom režime je DS7, na elektrickú energiu, ak využívate práve túto časť, poháňaná práve zadným elektrickým motorom. Vidíte to na tokoch energií.

DS7 E-Tense 4x4

Na plné nabitie sa mi podarilo prejsť takmer 55 km, ale väčšinou to bude, ak budú dostupné aj diaľnice s maximálnou rýchlosťou 135 km/h, iba okolo 40 km. Stále to nie je málo, stále viete jazdiť väčšinu týždňa na elektrický motor, ak správne kalkulujete a máte takéto jazdy.

Ak som už vybil celú baterku, tak sa mi darilo so štvorkolkou jazdiť približne za 8 litrov kombinovane. Realita bola skôr tak ale taká, že diaľnica s tou veľkou hmotnosťou znamenala jazdu za 8,5 až 8,7 litra a jazda mimo obce sa kľudne blížila ku 6,5 litrom.

To ale nie je to dôležité, čo chce DS7 ponúknuť. V prevedení s týmito dvomi elektrickými motormi má aj špeciálny adaptívny podvozok schopný fungovať so skenovaním povrchu pod kolesami a adaptívnym nastavovaním tlmičov presne podľa týchto požiadaviek. Francúzska automobilka chce byť predsa inovátorom!

Koľko luxusu potrebujete?

Koľko luxusu vlastne v živote potrebujete? Potrebujete všetok, ktorý môžete mať. No a ak by ste chceli napríklad Audi Q5 s podobným výbavovým arzenálom, tak sa vlastne ani na rovnakú úroveň nedostanete. DS7 je s takýmto prevedením za 68 290 € s bonusom DS Premium Finance, čo sa dá hodnotiť ako veľmi priaznivá cena. Azda jedinou tienistou stránkou vozidla bude, že značku stále ľudia neberú príliš do úvahy. Veď si len zoberte, že DS začínalo zhruba v rovnakom čase ako Cupra a Cupra vyťažila z odlúčenia omnoho viac. Áno, bolo to odlúčenie iným smerom, ale stále to bolo odlúčenie.

DS7 E-Tense 4×4 Opera

Motor R4 benzín PHEV
Objem 1598 cm3
Výkon Benzín: 147 kW (200 k) pri 6000 ot/min
Elektro: 81 kW (110 k) vpredu a 83 kW (112 k) vzadu
Celkovo: 221 kW (300 k)
Krútiaci moment Benzín: 300 Nm pri 3000 ot/min
Elektro: 337 Nm vpredu a 166 Nm vzadu
Celkovo: 520 Nm
   
Prevodovka Automatická 8-stupňová
Rozmery a hmotnosti  
Dĺžka 4593,3 mm
Šírka 1890,8 mm
Výška 1625,2 mm
Rázvor osí kolies 2738 mm
Hmotnosť (prevádzková/užitočná) 1977/423 kg
Batožinový priestor 555-628/1752 l
Palivová nádrž 43 l, batéria brutto 14,2 kWh, dojazd EV 63 km
   
Povinné údaje  
Maximálna rýchlosť 235 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 5,9 s
Spotreba (WLTP) 1,2/100 km
Emisie g CO2/km 27