Test DS7 Crossback E-Tense 4×4: Šperk do premávky

Ako môže vyzerať prémiové auto? Musí byť z Nemecka a patriť do tej trojice, ktorá bola pri zrode takýchto áut? Nie, nič z tohto nemusí platiť, takéto auto môže kľudne pochádzať aj z inej krajiny. Na vstup medzi prémiové autá treba kvalitné spracovanie, príťažlivý a pekný dizajn a ešte technológie, ktoré sú na úrovni. S týmto všetkým ako s balíkom prichádza DS Automobiles a práve aj SUV DS7.

DS7 nie je úplnou novinkou v ponuke, ale stále má pôvab na to, aby práve tento model zaujal nových majiteľov. V prvom rade má nezameniteľnú prednú masku chladiča, ktorá dáva najavo, že toto je exkluzívnejšie auto ako väčšina ostatných na trhu.

Pre koho je teda takéto auto určené? Na toto je veľmi jednoduchá odpoveď, pre toho, kto sa chce odlíšiť, ale chce sa tiež nechať hýčkať veľmi kvalitnými materiálmi a perfektným spracovaním. Naozaj. Dokonca aj odkladací priečinok pred radiacou pákou, či skôr prepínačom prevodovky, má povrch z materiálu, ktorý až veľmi pripomína kožené čalúnenie.

Tento kus DS7 má zaujímavú a žiarivú zlatú farbu, ktorá na slnku robí naozaj takú šou, že otočí niekoľko hláv. Zlatá s chrómovými doplnkami naozaj vyzerá exkluzívne a zároveň elegantne, dostatočne na to, aby DS7 Crossback drvivá väčšina považovala za pekné auto. Svoju úlohu na tomto fakte zohrávajú aj zliatinové disky s priemerom 19 palcov.

Automobilka postavila auto, ktoré stojí na platforme EMP2 a v rámci podobne veľkých SUV ponúka naozaj veľa miesta v kabíne. Kufor je rozdelený podlahou, pod ktorú sa dá umiestniť nabíjací kábel na 230-voltovú sieť. Ale zase, má peknú tašku, takže sa nestratí ani reálne v hlavnom batožinovom priestore. Ten vyzerá malý, ale nie je, veď objem má 555-628 litrov, podľa toho ako sú nastavené zadné sedadlá.

Už zadné sedadlá sú príjemné na cestovanie a vpredu je to ešte lepšie. Okrem vyhrievania a ventilácie majú aj masáž. Tu už to nie je ako kedysi o nafukovaní a vyfukovaní bedrovej opierky. DS7 Crossback má niekoľko samostatne fungujúcich bodov, ktoré naozaj dokážu prejsť celou chrbtovou časťou. Nejdeme hovoriť, že to je ako od normálneho maséra, ale tiež treba uznať, že určitý efekt táto masáž má.

Špecifikom, ktorý nie je už obvyklý je umiestnenie ovládania okien na stredový tunel po bokoch kniplu na voľbu smeru pohybu vozidla. Dôvod? Dizajn. Nie šetrenie, to vidno na samotných spínačoch. Na dotyk pripomínajú povrch hliníku, sú podsvietené a majú veľmi špeciálny tvar. Naviac sú väčšie, čo znamená, že sa s nimi dá pracovať naozaj jednoducho.

Ďalším exkluzívnym prvkom sú otočné hodiny na vrchu prístrojovej dosky v strede. Tie nesú logo B.R.M. Majú evokovať exkluzívne francúzske hodinky, o ktorých ste, pravdepodobne, predtým ešte nepočuli. Pod nimi je zasadené, ako drahokam, tlačidlo na štartovanie a vypínanie motora.

Inak, vedeli ste, že DS7 Crossback bola aj prezidentským autom vo Francúzsku? Súčasný prezident Emanuelle Macron toto auto použil na svojej inaugurácii v máji 2017. To bolo ale celkom v predstihu predtým ako sa reálne toto auto začalo vôbec predávať. Teraz je na výber niekoľko prevedení, medzi ktorými aktuálne trčí Grand Chic, ako je tento kus, športovo zameraný Performance Line a najaktuálnejšie aj špeciálne prevedenie Louvre. To vyzerá úplne fantasticky a má detaily, ktoré na žiadnom inom aute nie sú.

Keď už hovoríme o detailoch, tak pri štarte spravia predné svetlá tanečnú kreáciu. Tri segmenty v každom svetle sa otočia o 360 stupňov. Nemá to žiadny praktický efekt, ale len wau efekt, s ktorým môžete robiť šou po tme. To znamená, že konštruktéri a dizajnéri mali naozaj ako primárny cieľ exkluzivitu tvarov a preto niektoré prvky nemusia mať absolútne žiaden praktický význam. A to je super. V dnešnej dobe, kde musí každý prvok spĺňať najmä ekonomické ukazovatele v tabuľkách je tento anarchisticko-elegantný prístup niečím, čo dokáže zaujať a vytvoriť úžas na tvári.

Praktický ale rozhodne bude pohonný systém. Podľa evidenčných čísel je naozaj zrejmé aký pohon v tomto aute funguje. Nie je to zelená, ale modrá Aqua, ak ste to nevedeli. Ani my sme to nevedeli. Tá však hovorí, že toto auto má niečo spoločné s elektrickou energiou. Ale nie je to úplný elektromobil, avšak dokáže prejsť až 50 kilometrov na elektrickú energiu. Áno, je to plug-in hybrid. A funguje naozaj schopne a dá sa využívať. Nabíjací konektor je zakomponovaný na opačnej strane ako je hrdlo nádrže. Z oboch strán tak vyzerá táto časť auta rovnako.

Nabíjanie je možné len pomaly, ako je to pri väčšine plug-in hybridov. Za noc je batéria nabitá, kľudne aj za kratšiu. Batéria má kapacitu 13,2 kWh. Maximálny nabíjací výkon je 7,2 kW. Takže z wallboxu sa dá nabiť iba za hodinu a 45 minút. S takýmto výkonom je možné nabiť auto pri nakupovaní, alebo počas dlhšieho pracovného stretnutia. Je však jasné, že keď ho napojíte na nabíjačku v parkovacom dome u zamestnávateľa, tak ho bez problému nabijete a domov pôjdete s plnou batériou.

Takže jazda v režime elektromobilu možná je. Ale keď dôjde šťava, tak sa zapne benzínový motor, ktorý má palivo v celkom malej nádrži s objemom 37 litrov. Našťastie je celkom úsporný a dá sa s ním jazdiť okolo 7 litrov. Vlastne toto je jediná štvorkolka v ponuke automobilky a dosahuje tento efekt elektromotorom aj na zadnej náprave. Je to čoraz obľúbenejšie riešenie a nie je sa čomu diviť. Netreba dozadu ťahať kardan, stačí káblik.

Jazdné vlastnosti sú najmä v sférach komfortu, ale ani v zákrutách DS7 nesklame. Správa sa ako dobre naladené SUV. Rozdielne nastavenie adaptívneho podvozku je cítiť. Superšport z neho nikdy nebude, ale dá sa s ním ísť aj svižne. Na diaľnici je zase potešujúcou správou implementácia adaptívneho tempomatu a udržiavania v pruhu. To by samo o sebe bolo celkom štandardným prvkom, avšak v tomto prípade sú reakcie a aktivity oboch jemné a vôbec netrhajú autom, ako to niekedy býva zvykom.

Jedinou tienistou stránkou veci je cena. Alebo je toto tvrdenie trochu príliš? Áno, tvrdenie je úplne mimo, lebo za takto vybavené a technológiami nabité auto je cena 64-tisíc adekvátna, ba priam až nízka. Za tieto peniaze ponúkne vysokú mieru odlíšenia a brutálne spracovanie. A tiež fantastické detaily. Ak sa chcete odlíšiť a hľadáte SUV tejto veľkosti, tak s týmto chybu nespravíte. A stovku budete mať pod 6 sekúnd. Vážne, je super.

DS7 Crossback E-Tense 4×4 Grand Chic

Motor R4 benzín+elektromotor
Objem 1598 cm3
Výkon Benzín: 147 kW (200 k) pri 6000 ot/min
Elektro: 81 kW (110 k) vpredu a 83 kW (112 k) vzadu
Celkovo: 221 kW (300 k)
Krútiaci moment Benzín: 300 Nm pri 3000 ot/min
Elektro: 337 Nm vpredu a 166 Nm vzadu
Celkovo: 520 Nm
   
Prevodovka Automatická 8-stupňová
Rozmery a hmotnosti  
Dĺžka 4573 mm
Šírka 1906 mm
Výška 1625 mm
Rázvor osí kolies 2738 mm
Hmotnosť (prevádzková/celková) 1980/2400 kg
Batožinový priestor 555-628/1752  l
   
Povinné údaje  
Maximálna rýchlosť 240 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 5,9 s
Spotreba (WLTP) Benzín: 5,5 / Hybrid: 1,6
Emisie g CO2/km 129/36