SUV Lambo Urus má natáčanie zadnej nápravy a dve turbá

Lamborghini má svoje prvé SUV. Nebudeme sa hádať, terén už raz navštívilo, keď v rokoch 1986-1993 vznikal model LM002. Ale nový produkt do portfólia je ten, ktorý môže spraviť to, čo Cayenne pre Porsche, dostať automobilku do naozaj čiernych čísel.

Nové SUV má meno Urus, presne tak ako všetci avizovali. A už na prvý pohľad patrí do vizuálnej rodiny talianskej automobilky. Ostré hrany sú naozaj všade. Zdá sa, že jediné okrúhle, z logických dôvodov, zostali kolesá. Aj svetlá nesú odkazy tvarom LEDiek na Huracán a Aventador S. Urus bude štandardne stáť na 21-palcových diskoch, ale za príplatok bude o palec, či o dva väčšie obutie. Pneumatiky dodá Pirelli.

Vo vnútri to tiež vyzerá ako v ozajstnom Lamborghini. Volant je zospodu zrezaný, ale tu sa to naozaj hodí a línie tiež dizajnéri robili podľa pravítka. Nechýba ani červené tlačidlo na štartovanie a prepínanie režimov. Urus ponúkne nastavenia Strada, Sport, Corsa, Sabbia (piesok), Terra (off-road) a Neve (sneh). Interiér je len pre štyroch, ale každý má dostatočne veľké kreslo, piati by ho toľko nemali.

Urus stojí na platforme MLB, čo znamená, že má základ rovnaký ako Bentley Bentayga, Audi Q7 a Porsche Cayenne. Takže konkurencia bude aj z vlastných radov. Pohon všetkých kolies bude štandardom, ale od Aventadoru S si požičia možnosť zatáčania zadnou nápravou.

Pohonná jednotka bude štvorlitrový osemvalec s prepĺňaním dvomi turbami. Ponúkne výkon 478 kW (650 k) a krútiaci moment 850 Nm. Spolupracovať bude s osemstupňovou automatickou prevodovokou od ZF. Na stovke bude Urus za 3,59 sekundy a maximum bude mať 300 kilometrov za hodinu.

Cena bude atakovať 200-tisíc eur, pričom plán produkcie je 3500 kusov ročne.