Škoda Auto po predstavení a spustení predaja novej Octavie zasadila ďalšieho chrobáka mnohým vodičom jej ešte krajšou kombi verziou. Rok od roku sú tvary azda najpredávanejšej škodovky lepšie a oku viac lahodiace.
I keď stále konzervatívny dizajn má oveľa jemnejšie zakrivenie plôch. V kontraste k tomu sú ostro rezané svetlomety a predná maska. Pri bočnom pohľade auto pôsobí nižšie a športovejšie. K tomu ešte zvažujúca sa línia strechy, podčiarknutá ostrou linkou po celej dĺžke karosérie a spojler na piatych dverách. A konečne B- a C-stĺpiky nenarúšajú jednoliatosť presklených plôch.
Ďalší zásadný rozdiel oproti predchodkyni je vo vnútornom priestore. Tu pridali milimetre na šírke, tu na dĺžke a hneď je vzadu o 73 milimetrov viac miesta na nohy. Do 610 litrového kufra sa menší nákup určite zmestí. A aby ste sa v tom obrovskom priestore nestratili urobte si radšej mapu. Variabilita je priam neskutočná. Priestor narastie po sklopení zadných sedadiel až na 1740 litrov a pre naloženie extrémne dlhých predmetov môžete sklopiť aj spolujazdcove operadlo. Doplnková výbava zahŕňa panoramatické strešné okno alebo zvukový systém Canton alebo informačný a zábavný systém s 8“ obrazovkami.
Pod kapotou pracuje štvorica benzínových alebo naftových agregátov. Základná 1.2 TSI má výkon 63 kW a 160 Nm krútiaceho momentu. Vrcholom benzínovej ponuky je 1.8 TSI Green tec so 132 kW a 250 Nm. Ak ste skôr naftový, určite si vyberiete tú správnu voľbu z troch výkonnostných úrovní motora 1.6 TDI alebo potom 2.0 TDI Green tec so 110 kW a krútiacim momentom 320 Nm. V závislosti od zvolenej pohonnej jednotky bude na výber 6-stupňová alebo 7-stupňová DSG prevodovka. Voliteľný pohon 4×4 bude zabezpečený piatou generáciou spojky Haldex.