SEAT Leon facelift

SEAT inovoval Leon, zvonka to nevidno

Niektoré facelifty sú výraznejšie, niektoré menej výrazné. SEAT Leon prešiel tým menej výrazným zvonka, lebo sa zmenil len jeden jediný detail. Omnoho viac však zmenil interiér a zároveň sa zmenila štruktúra ponuky pohonných jednotiek. To zo SEATu Leon robí znova auto, ktoré bude konkurencieschopné a bude možné ho považovať za seriózneho hráča. Presne tak ako doteraz.

Pozrite sa na pôvodný Leon štvrtej generácie zvonka, pozrite sa na ten nový. Vidíte rozdiel? Ani veľmi nie, všakže! Jediný rozdiel je v použití maticových LED svetiel, ktoré doteraz Leon mať nemohol. Jednoznačné, že práve toto je príspevok k bezpečnosti cestnej premávky v noci a taktiež ku komfortu vozidiel idúcich oproti, prípadne vo vašom pruhu. Lenže viac sa toho fakt nezmenilo. Toto nie je facelift na štýl Cupra Leon.

Omnoho väčšia zmena prichádza v interiéri. Nie je ňou ani tak nový výkon bezdrôtovej nabíjačky až 15 W, ale rozhodne sa dá ako pokrok považovať presun ku väčším displejom a hlavne podsvietenej ovládacej časti pod displejom. Táto kritizovaná časť vozidla je už vybavená.

Displeje posúvajú hranice s základnej uhlopriečky 8,25 palca a príplatkovej 10,25 palca na nové úrovne. Už základný displej s uhlopriečkou 10,4 palca bude väčší ako ten príplatkový doteraz. A príplatok bude zase znamenať uhlopriečku 12,9 palca. Neviem ako vy, mne by kľudne stačil aj ten menší displej, ktorý asi menej trčí do výšky. Vlastne tu je trocha vycentrovaný smerom nadol. Bez ohľadu na veľkosť displeja bude Seat Leon využívať najnovšiu verziu informačno-zábavného systému.

Veľkým skokom prejdú aj pohonné jednotky. Základným motorom už nebude litrový trojvalec. Toto je zmena, ktorá kopíruje nielen Volkswagen Golf, ale aj Škodu Octavia. Ako základ príde 1,5-litrový štvorvalec s možnosťou vypínania valcov, ale výkonom iba 85 kW (115 k). Je to nárast o 4 kW (5 k) oproti litrovému trojvalcu a krútiaci moment sa zvýši o 20 Nm na 220 Nm.

Vďaka spomenutému vypínaniu valcov bude spotreba agregátu, s manuálnou prevodovkou, medzi 5,3 a 5,8 litrami benzínu na 100 km. Základná cena v aktuálnej akčnej výbave Style Family, ktorá je už naozaj obsiahla, je 20 990 €.

Ak budete chcieť automat, tak musíte siahnuť po mild hybride. V takom prípade bude mať motor buď 85 kW (115 k), ako základná verzia, alebo 110 kW (150 k). Táto verzia bude o 2 400 € drahšia ako manuálny základ.

Postupne do ponuky príde aj dízel, ale dovtedy si môžete pozrieť cenníky a zistíte, že výbava FR prinesie aj manuálnu prevodovku pre 1,5-ku s výkonom 110 kW (150 k).

Absolútna novinka bude najnovší plug-in hybrid. Ten skombinuje výkonnejší motor s objemom 1,5 litra s elektromotorom a celkový výkon bude 150 kW (204 k). Bude cez automat poháňať výlučne predné kolesá, ale ešte zaujímavejší je pohľad na batériu. Tá bude mať kapacitu až 19,7 kWh a na nabitie má vylepšený Leom prejsť až 100 km. Po plnom vybití nasleduje, celkom logicky, nabíjanie výkonom až 11 kW striedavého prúdu a až 50 kW jednosmerného prúdu. Jednosmerný prúd na nabíjanie je v SEAToch použitý úplne prvýkrát.

Seat Leon na po vylepšení stále veľkú šancu osloviť trochu konzervatívnejších zákazníkov. Má totiž rozumné tvary, ale tiež prichádza s fantastickou kombináciou ceny a úžitkovej hodnoty.