Seat Ibiza zatína drápky

Na práve prebiehajúcom autosalóne v Pekingu predstavil Seat ďalšieho člena športovej rodiny Cupra. Po Leonovi prichádza menšia Ibiza a svojmu menu neostáva nič dlžná. Auto na každodenné použitie, s ktorým si ale neradno zahrávať.
Dynamické tvary atraktívnej sériovej Ibizy v tomto prípade ešte umocňuje agresívnejší body kit. Presne taký, ako sa na Cupru patrí. Jasno žltá farba Crono, čierne spätné zrkadlá a 17“ disky nemôžu chýbať. Opticky zväčšený otvor v prednom nárazníku dopĺňa štvorica menších pod maskou chladiča. Bi-xenónové svetlomety s denným LED osvetlením sú tiež samozrejmosťou. Najväčšiu premenu zaznamenal zadný nárazník s difúzorom a lichobežníkovou, centrálne umiestnenou koncovkou. A zamračenejšie sú aj zadné svetlá. Presne tieto partie vám totiž bude Ibiza Cupra vystavovať najčastejšie, keď sa s ňou stretnete.
Pod športovým kabátom hot-hatcha bije športové srdce. Koncernový motor TSI s obsahom 1.4 litra produkuje slušných 132 kW a 250 Nm krútiaceho momentu. Spriahnutý so sedem stupňovou DSG prevodovkou posiela 180 koní na prednú nápravu. Na auto, ktoré kombinuje praktickú stránku so športovým potenciálom je výkon určite dostatočný. Sľubuje pri každodennom používaní veľkú dávku jazdeckej zábavy.
V rovnako športovom duchu pokračuje aj interiér. Kožou obšitý volant so sploštenou spodnou časťou, dvojfarebné sedadlá a prevládajúca čierna farba. Pôsobí veľmi luxusne a príjemne. Nič nerozptyľuje vašu pozornosť a môžete sa plne sústrediť na jazdu. O všetkom dôležitom vás informuje systém prostredníctvom 5“ displeja, ktorý je samozrejme odnímateľný.
Seat Ibiza Cupra sa tvári ako veľmi príťažlivé, temperamentné, rýchle a praktické auto. Či je taká aj v skutočnosti, na to musíme ešte chvíľu počkať. Rovnako čas ukáže, koľko vody namúti v segmente malých automobilov.