Je doba v živote človeka, keď potrebuje niečím zaujať okolie… Vlastne to je iný príbeh. Autá majú ale podobné krízy stredného veku. U Seatu Ibiza nastala tá chvíľa práve teraz. Po niekoľkých rokoch sa člen koncernu Volkswagen stal držiteľom plastickej operácie.
Nová Ibiza, teda novšia Ibiza ponúka zmenu hneď vpredu. Svetlá majú iný tvar a nárazník rozšíril masku, takže auto vyzerá elegantnejšie a zmizol trochu natvrdnutý výraz pôvodného modelu. Malý Španiel, alebo skôr malá Španielka teraz trochu cerí zuby. Pribudol jej aj prelis v strede kapoty. Nemá síce žiaden zmysel, ale estetickú stránku dopĺňa slušne.
Ostatné zmeny na karosérii nestoja za zmienku, hádam len iné zadné svetlá s možnosťou prikúpenia LED systému. Najjednoduchšia možná úprava je použitie iných diskov. Áno, nezabudlo sa ani na túto inováciu. Tiež pribudli nejaké farby do vzorkovníka. Čo ale majú všetci s tou zelenou, s ktorou viac začala Mazda 2?
Facelift sa dotýka celej rodiny, tak ho môžeme nájsť na trojdverom hatchbacku, ako aj na päťdverovom hatchbacku a nevyhol sa ani malému kombi ST. Kapota ukrýva jednu zo siedmych motorizácií.
Základ bude klasické, menej zaujímavé HáTéPéčko. Viac pozornosti si zaslúžia TSI. Objem 1,2 litra poskytuje s prepĺňaním 77 kW (105 k), 1,4 TSI dáva 110 kW (150 k). Trochu nafty potrebuje pre svoj chod minidiesel 1,2 TDI s 55 kW (75 k). Spotreba sa ustálila na 3,4 litroch. Opak naftovej škály reprezentuje dvojlitrové TDI so 105 kW (143 k). Spotreba asi nebude taká zaujímavá, ale maximálna rýchlosť je viac ako 220 km/h.
Pomenovanie výbav ostalo rovnaké, ale popresúvali sa niektoré prvky. Ktoré a kam sa ukáže, keď auto prekoná oficiálne predstavenie. To bude na Ženevskom autosalóne v Marci.