BMW už dospelo do času, kedy doplní do ponuky radu 5 aj novú verziu. Teda rovno dve. Po výlučne benzínových agregátoch s mild hybridom a naftových taktiež rovnakým doplnkom, prípadne elektrickej alternatívne, je to teraz na programe kombinácia benzínu a elektrickej energie. Áno, BMW predstavilo plug-in hybridy. A rovno dva, aby toho bolo v ponuke viac. Aké sú?
Prvým bude BMW 530e. Základným štvorvalcom s dvomi litrami objemu predstavuje spaľovacieho účastníka sústavy pohonu. Benzínový motor bude spojený s elektromotorom a automatickou prevodovkou. Celkový výkon systému bude až 221 kW (300 k), krútiaci moment 450 Nm a bude poháňať výlučne zadné kolesá. Na nabitie príde až 100 km. Z toho vyplýva aj kombinovaná spotreba v cykle podľa WLTP bude v rozmedzí 0,6 až 1,0 litra. Ale to je, podobne ako samotná batéria, rovnaká charakteristika ako pre výkonnejšiu verziu. Batéria má totiž kapacitu 19,4 kWh a automobilka potvrdila, že ju bude možné nabiť za 3 hodiny a 15 minút. To by však eliminovalo potenciál rýchleho nabíjania jednosmerným prúdom.
Druhú verziu, ktorá príde na trh zároveň s tou slabšou bude 550e xDrive. Akiste už správne tušíte, podľa názvu, že to bude štvorkolka a sústava pohonu bude pozostávať z elektromotora a trojlitrového radového šesťvalca spaľujúceho benzín. Celkový výkon tejto sústavy bude 360 kW (489 k) a na plné nabitie prejde 90 km. Prečo menej? Lebo pohon všetkých 4 kolies a väčší motor potrebujú viac hmotnosti, takže ju musí elektrická sústava prekonať. Krútiaci moment je až 750 Nm a na stovke je rýchlejšia verzia za 4,3 sekundy. Maximum má 250 km/h, ale na elektrickú energiu dá 140 km/h. Maximum na elektro je rovnaké pre obe verzie.
Spoločnou charakteristikou pre obe verzie PHEV radu 5 bude použite adaptívneho systému rekuperácie, ktorý podľa podmienok vyhodnotí ako veľmi treba spomaľovať. Taktiež bude spoločným znakom použitie 19-palcových zliatinových diskov ako základu. Ak je pre vás plug-in hybrid vhodný a máte ho kde nabíjať, tak si ho už teraz môžete objednať, ale príde vám zhruba o dva mesiace.
Na tomto aute je zaujímavé, že BMW pri sedane radu 5 naozaj nesiahlo po rýchlom nabíjaní aj napriek faktu, že jeden z konkurentov ho už má. To však nič nemení na fakte, že BMW radu 5 z plug-in hybridom nezmenšuje vnútorný priestor, batériu má pekne pod podlahou a sedadlami. Nezmenil sa teda priestor ani pre pasažierov, ale ani pre batožinu. A rozhodne sa nezmenila celková veľkosť vozidla, čo znamená, že na dĺžku má 5,1 m. Ak by ste chceli toto auto nabíjať, striedavým prúdom a relatívne pomaly, tak musíte k stojanu zájsť prednou častou, lebo nabíjací konektor je umiestnený na blatníku medzi ľavými vodičovými dverami a kolesom. Vlastne toto umiestnenie je veľmi dobré, lebo toto miesto je jedno z najbezpečnejších.