Reportáž Ford Transit Tour 2012

Čo je viac familiárnou dodávkou ako práve Ford Transit? Na Slovensku sa síce pohybuje viac modelov od konkurencie, ale Citroën, Fiat a Peugeot na prvý pohľad hneď nerozoznáte, kvôli veľmi malým dizajnovým odlišnostiam. Viac z radu vystupuje Renault Master, ktorý sa zase dá popliesť s Oplom založeným na rovnakom základe. Ostáva nám teda iba duo Volkswagen Crafter a Mercedes-Benz Sprinter. Tie tiež zdieľajú jednu platformu a zozadu sú tiež koršie identifikovateľné. Transit je teda jediným samostatný produktom na trhu. A ponúka toho aj napriek pokročilého veku dostatok. Chcete pohon prednej nápravy? Nech sa páči! Pohon zadnej? Druhá časť cenníka. Potrebujete prejsť aj cez terén a všetky štyri poháňané kolesá sú tou správnou voľbou? Aj to si nájdete v ponuke dodávky, ktorej meno zľudovelo tak, že niektorí jedinci ním označujú všetky úžitkové automobily dodávkového charakteru.

Okrem voľby pohonu sa v ponuke nachádza aj veľké množstvo karosérií. Vypisovať všetky by zabralo veľa miesta. Základné skriňové varianty alternujú so šasi a ďalšími špecialitami.

V rámci Tour sa predstavilo hneď niekoľko druhov karosérií a pohonov. Dodávku DCi Van so šiestimi sedadlami predstavíme v samostatnom teste, tak sme sa venovali dvom menej bežným kombináciam. Vlastne jednej, pretože druhým skúšaným bol úplne nový Ranger.

Ford Ranger

Tradičný pick-up s modrým oválom v má najnovšej verzii väčšiu šancu utrhnúť si z koláča trhových podielov v sekcii. Kvalitatívne sa posunul minimálne o dve triedy dopredu. Vidno to aj na interiéri, ktorý dokáže vytvoriť pocit naozaj osobného auta. Skúšaný Ranger bol síce úplne základný, ale aj napriek tomu obsahoval výbavu vyjovujúcu pre triedu automobilov. Jedine nám chýbal kožený poťah volantu.

Vyššie verzie výbavy toto riešia. Jednoducho, základná verzia je čisto pracovná. Zovňajšok svoju pracovnú náturu predvádzajú plastové nárazníky a obyčajné oceľové disky. Motor tiež dával najavo, že je stavaný na výdrž aj za cenu trochu drsnejšieho chodu. Ranger by sa mohol stať plnohodnotnou alternatívou k zavedeným pick-upom. S terénnymi ambíciami sme ho zobrali aj mimo ciest s trochou blata. Držal sa statočne a aj napriek cestným pneumatikám zvládol aj test zastavenia v kaluži plnej blata. S off-roadovými pneumatikami by dal určite aj drastickejšie prejazdy tesne po búrke.

Ford Transit 4×4 Jumbo Van

Po Rangeri bola práve najväčšia dodávka s pohonom všetkých kolies tou správnou voľbou. Podľa stavu zablatenia okolo kolies nám bolo jasné, že nebudeme jazdiť iba po ceste. Rovno sme ho zobrali na rovnakú trasu ako pick-up. A čuduj sa svete, prešiel. Na sériových pneumatikách. Na druhú stranu treba poznamenať, že poľná cesta s mlákami medzi chmelnicami nie je dvakrát náročný terén. Skúsili sme si aj zastavenie v blate ako pretým. Ranger bol nablízku, ale asistenciu vôbec nebolo treba.

Za pozvanie na Ford Transit Tour 2012 ďakujeme Auto Koiš v Trenčianskej Turnej a v blízkej dobe očakávajte test vanu s predným pohonom.

Súčasný Ford Transit sa v konkurencii nestratí aj napriek tomu, že už v priebehu budúceho roka ho nahradí nový Transit Custom.