Francúzska automobilka patrí medzi najúspešnejšie v predaji ľahkých úžitkových vozidiel v rámci Európy. Od roku 1998 je lídrom v predaji, s výnimkou pick-upov. V roku 2018 bolo dokonca až 619 229 registrácií. Aj to je dôvod, prečo facelifty a modernizácie, prípadne nové verzie musia byť naozaj dobré. Nám Renault predstavil niekoľko noviniek, ktoré obohatia slovenský trh.
Renault Kangoo
Pri najmenšom úžitkáči netreba čakať inováciu, lebo budúci rok má prísť jeho nová generácia. Na slovenský trh však prichádza elektrická verzia Kangoo Z.E. Bude ju poháňať elektromotor s výkonom 44 kW (60 k) a batérie budú mať kapacitu 33 kWh, čo stačí na 230 kilometrov podľa merania WLTP.
Renault Trafic Spaceclass
O novinkách v Traficu sme už informovali. Teraz sa dotknú aj modelu Spaceclass. Tiež dostane nové predné svetlá, ktoré môžu byť vybavené Full LED systémom. Ale to najzásadnejšie sa aj tu odohralo pod prednou kapotou. Je tam nový dvojliter s výkonom buď 107 kW (145 k), alebo 125 kW (170 k). Oba agregáty môžu byť spojené aj s automatickou šesťstupňovou prevodovkou s dvomi spojkami. Renault tak získal to, čo zákazníci chceli už od začiatku. Motory s dvomi turbami a objemom 1,6 litra nahradil väčšími, ktoré budú mať určite väčší úspech u zákazníkov.
Renault Master
Najväčšiu zmenu odprezentoval Renault Master. Nová verzia ponúkne novú prednú časť s masívnejšou prednou maskou. Svetlá sú orientované horizontálne, nie vertikálne ako doteraz a sú omnoho hranatejšie. Vyššia je aj línia kapoty. Ostatné vonkajšie pohľady sa vôbec nezmenili. Brutálny skok sa však udial v kabíne pre posádku. So sedadlami toho nebolo treba veľa riešiť, ale prístrojová doska je úplne nová a trochu pomáha miestu na nohy pre stredného pasažiera. Tiež ponúkne mnoho odkladacích priestorov. Jeden z nich je nová výsuvná polica pred spolujazdcom a výsuvná zásuvka miesto klasického priečinku.
Dôležité vylepšenie prichádza aj vo forme nových asistentov. Rear View Assist prinesie obraz z hornej zadnej kamery priamo na displej miesto spätného zrkadla. Pritom obraz cúvacej kamery ostane zachovaný. Side Wind Assist zase pomôže pri bočnom vetre a bude korigovať dráhu auta.
Nové motory s objemom 2,3 litra budú mať výkon až 132 kW (180 k). Pozitívom bude zníženie spotreby o liter. Master tak bude na ďalšiu dobu aktuálnym vozidlom s ponukou asistentov na úrovni. Novinkou v ponuke bude elektrická verzia modelu, ktorá bude mať motor z menšieho mestského auta Zoe. Ten ponúkne výkon 57 kW (78 k) a kapacitu batérie 33 kWh. Dojazd bude viac ako 100 kilometrov a maximálna rýchlosť 100 kilometrov za hodinu. Jeho cena začne na 62 500 eur bez dane.