Renault 15 Coupé a Renault 17 Coupé vydláždili cestu pre modelový rad Fuego. Atraktívne kupé bolo postavené na podvozku Renaultu 18. Porušenie tradície pomenovávať modely Renault číslami, zvýraznilo medzinárodný charakter aj dynamiku modelu Fuego.
Dizajn auta zvýrazňoval rýchlosť. Široké dvere uľahčili vstup na zadné sedadlá. Tvar karosérie – futuristický klin so zaoblenými hranami – bol predstavený už v roku 1976 počas uzavretej konferencie pre vedenie spoločnosti Renault. Debut modelu Fuego sa uskutočnil v marci 1980 na salóne v Ženeve. Nová línia bola predzvesťou štýlu 80. rokov. Z technického hľadiska bolo Fuego až po B stĺpik takmer totožné s karosériou modelu Renault 18. Výrazne zmeny však priniesla zadná časť karosérie.
Napriek športovej línii nebola štvormiestna karoséria Fuego ukrátená o žiadnu praktickosť. Veľké panoramatické zadné sklo uľahčilo nakladanie väčších predmetov, a zadné sedadlá boli sklápateľné. Objem kufra – 375 dm3 (podľa normy DIN – litre) sa nelíšil od štandardov v automobiloch označovaných ako rodinné kompakty, po sklopení sedadiel vzrástol na 814 dm3.
Vo vnútri boli k dispozícii anatomické predné sedadlá inšpirované sedadlami zo stíhačiek. Za príplatok mali vodiči k dispozícii aj otáčkomer. Najvyššia výbava modelu Fuego poskytovala naviac elektrické okná, čalúnenie s velúrom, posilňovač riadenia a zelené tónované okná. Najdrahšia verzia Fuego GTX sa zapísala do histórie, ako prvý sériovo vyrábaný automobil s diaľkovým ovládaním centrálneho zamykania. Kľúč vysielal infračervený signál, ktorý slúžil na odomknutie auta na diaľku. Na danú dobu to bola špičková technológia.
Model Fuego sa mal stať vozidlom pre všetkých zákazníkov bez ohľadu na to, aký mali rozpočet. Z tohto dôvodu sortiment zahŕňal základnú verziu TL, ako aj model Turbo,verzie GTL, TS, GTS, TX, GTX. K dispozícii bola aj turbo verzia s naftovým motorom. Objem motora sa pohyboval od 1400 do 2000 cm3.
Iba v Európe bola ponúknutá verzia Fuego Turbodiesel s motorom J8S s kapacitou 2068 cm3 a 88 hp. Výkon prvého turbo dieselového kupé bol vynikajúci. Maximálna rýchlosť bola 177 km / h, zrýchlenie 0 – 100 km/h za 13,2 s, spotreba v priemere asi 8 litrov nafty na 100 km. Renault Fuego Turbodiesel bol do jari 1983 najrýchlejším dieselovým automobilom na svete. Mimo Francúzska bolo auto populárne napríklad aj v Belgicku a Taliansku. S uvedením modelu 25 (v roku 1984) bolo doplnkové vybavenie Fuego okrem iného vylepšené inovatívnym ovládaním zvuku na volante, elektrickým nastavovaním zrkadiel a palubným počítačom.
Verzia GTS bola najväčšou spomedzi 226000 vyrobených modelov Fuegopočas piatich rokov. V roku 1997 predstavil Renault Megane Coupé, auto, ktoré možno považovať za nástupcu Fuego.
V skratke
V roku 1982 bol Renault Fuego prvým automobilom s centrálnym zámkom na kľúč s infračerveným diaľkovým ovládaním. Je tiež známe tým, že bolo vybavené tlačidlami na diaľkové ovládanie audio systému na volante. V čase prezentácie to bolo prvé dieselové TurboCoupé na svete, ktoré bolo najrýchlejším sériovým automobilom s touto jednotkou na svete.