Renault Captur je druhým najúspešnejším vozidlom francúzskeho výrobcu. Má za minulý rok na svojom konte viac ako 150-tisíc predaných kusov po celej Európe. A teraz prichádza do svetla reflektorov jeho modernizovaná verzia. Má predpoklady udržať záujem o model bez utíchania. Mení totiž niekoľko zásadných vizuálnych prvkov.
Najviac sa modernizovaný Captur zmení v prednej časti, kde prijme úplne novú masku chladiča. Tvár bude mať podobnú ako aj modernizované Clio a najnovší Scenic. Črty svetiel a predelu medzi nimi budú veľmi podobné. A to nie je všetko, Renault doplnil aj novú výbavu s označením Esprit Alpine. Teda nie doplnil úplne, nahradila výbavu RS Line, ktorú mala verzia pred modernizáciou.
Kým základné možnosti výbav ponúknu priemery zliatinových diskov 16 až 18 palcov, Esprit Alpine sa pri malom crossoveri, ktorým Captur rozhodne je, dostane až na 19 palcov. Vzadu sa ešte zmení znak a Renault už konečne zabudne na falošné koncovky výfukov. Na zadnom nárazníku modernizovanej verzie už nebudú.
Vnútri veľa zmien netreba, akurát úplne vypadne z ponuky kožené čalúnenie a celkovo koža ako taká. Miesto nej budú udržateľné náhrady a tak isto dopadne aj chróm. Nový Captur ho nebude mať. Výroba bude ekologickejšia. To je predsa cool, nie? Ostatné prvky interiéru sú takmer bez zmien. Priestor netreba meniť, displeje tiež nie. Majú predsa dostatočnú plochu a dokážu poskytnúť všetky potrebné informácie na 10,25-palcovom prístrojovom štíte a na 10,4-palcovom stredovom displeji. Takto veľké displeje ale nebudú pre základnú výbavu.
Z pohľadu pohonných jednotiek sa toho znova veľa nemení všetko začína litrovým trojvalcom s výkonom 66 kW (90 k) a v ponuke má zostať aj verzia LPG s výkonom 74 kW (100 k). Viac výkonu prinesie štvorvalec s objemom 1,3 litra. Ak zvolíte manuál, bude mať výkon 103 kW (140 k) a v prípade dvojspojkového sedemstupňového automatu až 118 kW (160 k).
Jedinou veľkou zmenou v ponuke motorov nového Capturu je vynechanie verzie plug-in hybrid. Ostane len full hybrid, ktorý bude mať celkový výkon 107 kW (145 k) a na pohon si berie spaľovací motor, elektromotor a štartér-generátor, ku ktorým sa ako prostredník medzi kolesami pridá zvláštna prevodovka so štyrmi stupňami pre spaľovací motor a dvomi pre elektrický.
Nová verzia Capturu sa na trhu objaví už tento rok. Môj predpoklad je, že to bude do dvoch-troch mesiacov.