Toyota s Priusom spôsobila šialenstvo. Odvtedy každý výrobca pokúša zákazníkov, aby boli viac priateľskí k prírode. Nebudeme hovoriť o aspektoch, ktoré až tak zelené nie sú, ako recyklácia batérií. Skôr o tom, že hybidný trend zlanáril ďalšiu automobilku.
Range Rover sa priklonil k použitiu kombinovaného ústrojenstva v modeloch Range Rover a Range Rover Sport. Britský výrobca SUV na to ide ale inak ako napríklad BMW s modelmi Activehybrid. Teda hlavne kombinácia je iná. Nie je to benzín-elektromotor, ale spaľovaciu časť zabezpečuje naftová jednotka.
Očakávania osemvalca TDV8 asi nie sú na mieste, ten je dosť veľký a elektromotoru sa neuhne. Takže treba rátať s motorom SDV6, elektromotorom a osemstupňovou prevodovkou ZF. Elektromotor samotný má 35 kW (47 k) a 170 Nm. V oboch karosériách je kombinovaná hodnota 250 kW (340 k) a 700 Nm. Údaje sú veľmi zaujímavé. Stovka za 6,9 sekundy pri väčšom Range Roveri. Sport to dá o 0,2 sekundy rýchlejšie. Obe však zhodne dosiahnu 225 km/h.
Ďalšie dôležité údaje hovoria, že kombinácia elektromotor, menič a Li-Ion batérie vážia 120 kilogramov, kvôli čomu sa pohotovostná hmotnosť Range Roveru dostala na 2394 kilogramov, kým Sport má o 21 kilogramov menej.
Nech je hmotnosť akákoľvek, kombinovaná spotreba sa dostala iba na 6,4 litra a emisie na 169 gramov CO2 na kilometer.