Žilinský Mercedes-Benz každoročne usporadúva akciu s názvom Raňajky s hviezdou. Majitelia súčasných modelov si môžu vyskúšať nové na jednej z tratí. Všetko funguje tak, že sa registrujete, napíšete sa do modulu a počkáte na svoj čas. My sme však iní, veď to je jasné.
Céčko sa akosi redakcii vyhýbalo, tak keď sme o pol piatej na raňajky dorazili, tak bolo jasné, že moduly už nebudú fungovať. Na trasu vyrazili len tri autá. Za volantom C180 sme sa pustili prenasledovať GLAčko a CLSko. Všetko prebiehalo hladko, ale zrazu sme išli niekam mimo plánu. GLA pokračovalo ďalej zlou trasou a zubami-nechtami sa ho držalo aj CLS. Takže dilema, čo ďalej…
Zvolili sme návrat k pôvodnej trase. Céčko s motorom označeným ako 180 má z objemu 1,6 litra výkon 115 kW (156 k). To nie je málo, ale skôr sadne menšiemu Áčku. Spotrebu riešiť nebudeme, na to nebol vôbec priestor. Lenže tá dynamika… C180 nebude nikdy športovým autom. A to môžete na sedemstupňovom automate mať aj režim Sport+. Postupne zistíte, že režim Comfort je stále najviac vhodný. Motor už pri vrchole otáčok stráca krútiaci moment. Ale ak sa na auto pozrieme ako na nenáročný komfortný krížnik, tak je úplne ideálne.
Ale pre všetkých máme jednu radu. Keď budete špecifikovať svoju kombináciu, tak zvoľte k čiernej farbe iné kolesá ako sivé. Budú opticky väčšie a auto bude vyzerať vyváženejšie. A rovnako vnútro. Keď už trváte na čalúnení synetickou kožou a látkou, tak aspoň dajte živšiu farbu. Pre nás by bol ideál bledosivý interiér s drevenou imitáciou na stredovej konzole. Čierny klavírny lak je samozrejme náchylný udržať odtlačky prstov a vidno na ňom každé zrnko prachu.
Celkovo sa nám C180 pozdávalo, ale ako koncept auta. Konkrétny kus by sme trochu upravili. Výkonnejší motor, o palec väčšie disky, iné farby. Takže nezostal by kameň na kameni. Hmm, ani veľmi nevadí, že sa tvári ako miniSko.
Za pozvanie ďakujeme žilinskému Mercedesu. Jedine nás mrzí, že nám zdrhlo C63 AMG S…