Po úplne nabitom prvom dni akcie R days mal byť druhý trochu menej akčný a omnoho menej náročný. Lenže náročný je tak, ako si ho kto spraví a mne sa podarilo ho spraviť ešte extrémnejší ako ten prvý. Po raňajkách a odovzdaní izby som o ôsmej nastúpil pred testovaciu flotilu s tým, že mám prvý zapísaný Volkswagen Arteon R Shooting Brake.
Lenže, chyba lávky, chyba úsudku, chyba pamäte. Druhý testovací deň začína až o devate. Ale keďže už mám všetko prichystané, tak beriem aktuálny model DS4, ktorý testujem a letím na hľadanie lokácií pre fotenie Volkswagenov. Úplne prvý mám s výhľadom na kompletné Západné Tatry, druhý ukazuje ždiarske dominanty a ľudovú architektúru. Vlastne tých ždiarskych motívov je omnoho viac. Po trištvrte hodine sa vraciam naspäť a už na mňa nedočkavo čaká práve spomínaný Arteon R. Tu však nevolím spoty, ktoré som našiel.
S Arteonom R Shooting Brake vyrážam na okruh s deviatimi zastávkami. Časť z okruhu ide Poľskom a ukazuje sa, že práve toto bola dobrá voľba. Najmä okolie priehrady je naozaj fotogenické so zámkom, so všetkým, čo si môžem priať. Fotogenické lokácie sú jedna vec, jazda s Arteonom R Shooting Brake je vec druhá. A tej sa budem venovať v samostatnom článku, takže sa máte načo tešiť. Po dvoch hodinách a 100-kilometrovom okruhu sa vraciam na základňu v Bachledovej doline a okamžite si vymieňam športový benzínový model za športovo ladený elektrický automobil.
Pre sadám do ID. 5 GTX. V podstate mám toto vozidlo tesne po premiére a po uvedení na trh. Rozdiel oproti ID.4 GTX, ktorý som testoval v januári, je stvárnenie zadnej časti. Nie je to SUV, je to SUV kupé. Práve tento zmenený prístup ku zadnej časti pridáva autu atraktivitu a tiež pridáva kilometre dojazdu. Je to z dôvodu, že má lepšiu aerodynamickú efektivitu ako štýl kombi. Reálne sa tento fakt ukazuje v praxi, keď pri naozaj dynamickej jazde zvládam prvých 50 km s priemerom 21 kWh na 100 km. To, čo mi však utkvelo najviac v pamäti je samotná jazda. Kým na ID.4 GTX boli 21-palcové zliatinové disky, tento model má o palec menej a je omnoho pohodlnejší a príjemnejší aj v zákrutách. Teda, príjemný je tak ako len dokáže 2,3-tonové auto byť. Oproti Arteonu je všetku tú hmotnosť patrične cítiť a aj keď má ID.5-ka s touto konfiguráciu zdrvujúce zrýchlenie, tak v zákrutách môže pôsobiť trochu neohrabane.
Návrat znamená ďalšiu novinku. Konečne sa dostávam za volant nového Multivanu. Do rozvrhu hodín som si zapísal nielen Hybrid, ale aj dvojlitrový turbomotor, ktorým začínam. Aj tu sa však rozpíšem viac v samostatnom článku, keďže Volkswagen Multivan je ozajstná novinka a je obrovským rozdielom oproti predchádzajúcej generácii. Nevychádza totiž z úžitkových vozidiel, ale je úplne nanovo postavený ako vozidlo osobné. Tiež sa budem venovať tomu, že je slušný rozdiel nielen medzi motormi, ale aj medzi výbavami Life a Style. Po dvoch hodinách si uvedomujem, že rande s týmito veľkými modelmi bolo celkom krátke a určite Multivan budem chcieť na plnohodnotný test.
Posledný model, ktorý idem vyskúšať, ak nerátam fotenie ID.4 GTX, je Volkswagen Touareg. Ten sa mi dlho vyhýbal a celkom ma prekvapuje. Vzduchový podvozok funguje naozaj výborne a v komfortnom režime zvláda aj prechody terénnymi nerovnosťami bez toho, aby sa predvádzal neduhmi, ktoré niekedy vzduchové podvozky majú. Príde mi, že to je viac Audi ako ľudové auto. Pritom cena tohto kúsku black on black black je len o približne 10 000 vyššia ako cena Arteonu R. Aj to je síce 87 000 €, čo stojí tento model, ale ponúka naozaj príjemný a komfortný spôsob cestovania. Výkon motora, trojlitrového šesťvalca, je 170 kW (231 k), takže to nie je ani najvýkonnejšia verzia, ale tento výkon bohato stačí a spojenie s osemstupňovou prevodovkou garantuje, že ani pri dlhých cestách nebude mať vysokú spotrebu. Ja by som určite volil inú farebnú kombináciu, ale musím uznať, že aj táto celočierna má niečo do seba a balík R-line na tomto obrovi vyzerá naozaj dobre.
Po dvoch dňoch a necelých šesťsto kilometroch za volantom rôznych modelov Volkswagen prehlasujem, že táto akcia sa naozaj podarila a vyskúšal som aj modely, ktoré som doteraz nemal možnosť otestovať. Tieto dni boli naozaj nabité akciou a Volkswagenu sa podarilo spraviť jeden spektakulárny event. Bravo! O spomenutých modeloch si môžete viac prečítať v ďalších článkoch, ktoré postupne pripravím (Arteon R, Golf R, Multivan).