Keď v roku 2016 Ducati predstavila svoje prvé hard cestné enduro Multistrada 1200, všetkým dvojkolesovým fanatikom, čo sa neradi nechávajú spútať asfaltom, právom zaplesalo srdce. Po dvoch rokoch prichádza nástupca, Multistrada 1260, plná noviniek a užívateľsky veľmi prepracovaná.
Z objemu 1262 cm3 v Ducati dostali úctyhodných 158 konských síl (117 kW). Zábavu umocňuje variabilne časovaná vačka, ktorá otáčky optimalizuje už odspodu, vďaka čomu nemusíte tak často preraďovať a môžete si vychutnávať jazdu. Menej práce, viac pôžitku. K pôsobivým novinkám, ktoré Ducati v tomto endure použila, patrí systém riadenia škrtiacej klapky Ride by Wire, zabezpečujúci plynulé a bezpečné dávkovanie výkonu. Systém DQS (Ducati Quick Shift) zase umocňuje zážitok z jazdy vďaka presnému a rýchlemu prehadzovaniu prevodových stupňov bez použitia spojky smerom nadol aj nahor o stupeň. Spomenieme aj bežný štandard, ktorým tento stroj disponuje, do ktorého radíme ABS, rohové svetlá Corner lights, ktoré zlepšujú viditeľnosť v noci aj pri klopení v zákrutách, kontrolu trakcie a pretočenia kolies.
Impozantné vypletané kolesá, vpredu 19“ a vzadu 17“, sú ideálnou voľbou pre dlhé prejazdy bez rozdielu povrchu, po ktorom sa vyberiete. Ku komfortu tiež prispieva zdvih náprav s hodnotou 185 mm vpredu aj vzadu, nastaviteľné poloautomatické zavesenie Sachs a objem palivovej nádrže až 30 litrov, ktorý, celkom reálne, sľubuje dojazd až 450 km. Oproti modelu 1200 je lepšia ergonómia, ťažisko aj s jazdcom je posadené nižšie, čo prispieva k ešte väčšiemu komfortu. Takže tie vytrasené pauzy každých 280 km kvôli tankovaniu, pri ktorých ste si 10 minút len upratovali stavce do pôvodnej polohy, sú už minulosťou.
Do novej dimenzie sa posunul aj 5-palcový farebný TFT displej s novým rozhraním HMI (Human Machine Interface), na ktorom veľmi pohodlne a užívateľsky prívetivo nastavíte všetky súčasti Multistrady, od jazdných režimov až po multimediálny systém vrátane Hands-free, hudby až po hlasové čítanie správ. Samozrejmosťou je tempomat, kontroverzná súčasť dvojkolesových mašín, ktorú potichu využíva pri dlhých nudných prejazdoch po diaľniciach každý čistokrvný motorkár.
Čo by to bolo za moderný stroj, keby k nemu neprislúchala mobilná apka zahlcujúca naše všadeprítomné smartfóny? Ducati Link umožňuje nastaviť jazdné režimy a celkovo prispôsobiť správanie motorky priamo cez aplikáciu. Taktiež umožňuje zaznamenávať a zdieľať trasy, ktorými sa vyberiete. Veľkým pomocníkom je správa servisnej údržby a pripomienkovanie návštev k udržaniu kondície vášho milovaného motocykla. No my sa radšej vyberieme niekam mimo civilizácie, bez internetového pripojenia, veď Multistrada nám dáva mimoriadnu dávku slobody.
Vzhľad asi netreba nijako glorifikovať, je to proste Ducati, dokonalá červená mašina (nie nutne červená, v tomto prípade), pri ktorej budete riešiť večnú dilemu: obdivovať, alebo jazdiť?
Takže náš list Ježiškovi, Santovi, škriatkom, Pére Nöel, Swietemu Mikolajovi, Dedovi Mrázovi, komukoľvek, od ktorého drankáme nekonečné zákruty s ideálne počasie a prázdne cesty rok čo rok, bude v tieto Vianoce obsahovať len jednu položku, Multistrada 1260. Alebo to bude prvá z položiek?