Privítajte Porsche Cayenne Turbo GT, Urus s nižšou cenou

Každý vie, že Porsche Cayenne zdieľa niektoré prvky s Lamborghini Urus, najmä z pohľadu platformy. A teraz aj z pohľadu pohonnej jednotky, keď prichádza verzia Cayenne Turbo GT. Okamžite sa stavia na úplný vrchol toho, čo automobilka medzi SUV ponúka.

Nová verzia teda bude úplne šialeným SUV, ešte o 11 kW (15 k) šialenejším ako BMW X5M Competition a X6M Competition. Štvorlitrový motor V8 s dvomi turbami bude mať výkon 471 kW (640 k) a krútiaci moment 850 Nm. Toto monštrum bude na stovke za 3,3 sekundy a výkon je len o 7 kW (10 k) nižší ako má práve Urus.

Táto špecialita s brutálnym výkonom bude v ponuke len ako SUV-kupé a oproti štandardnému Cayenne Turbo Coupe bude mať nový kľukový hriadeľ, nové piesty, nové kľuky a tiež zmenenú rozvodovú reťaz. Motor spolupracuje s osemstupňovou automatickou prevodovkou, ktorá má softvér skracujúci časy potrebné na preradenie. A naviac systém Porsche Traction Management dostal vodné chladenie.

Nová možnosť v ponuke pridáva nový podvozok, ktorý je o 17 milimetrov nižší. Má trojkomorový vzduhový systém s väčšou tuhosťou. Cayenne Turbo GT má štandardne 22-palcové zliatinové disky obuté do pneumatík Pirelli P Zero Corsa. Za diskami sú keramické brzdy s priemerom 410 milimetrov zadu a 440 milimetrov vpredu.

Turbo GT bude od ostatných verzií odlišné aj vizážou. Vpredu má väčšie nasávacie otvory a výraznejší spodný spojler. Tiež má karbónovú strechu, difúzor a bočné kryty zadného spojlera. Ku nižšej hmotnosti prispieva aj titánový výfuk a absencia stredného tlmiča, čím sa podarilo ušetriť takmer 20 kíl.

Vnútro auta je výlučne štvormiestne a predné sedadlá sú elektricky nastaviteľné. Všetky sedadlá však majú strednú časť potiahnutú perforovanou alcantarou. Na opierkach hlavy pribudol nápis Turbo GT a na volante žltý pásik na 12-tej hodine, čiže celkom na vrchu.

Zatiaľ máme nemeckú cenu, tá je od 196 078 eur. Takže po nakonfigurovaní sa dá dostať aj ku 250-tisícom.