Kde bolo tam bolo, za siedmimi horami, za siedmimi dolami, som si bol v nemeckom kráľovstve pozrieť nový Land Rover Defender Octa. Toto bolo asi pred tromi týždňami a odvtedy som nemohol o aute nič hovoriť. Nemohol som nič hovoriť o tom, aké je úžasné, ako sa zmenilo a že je také ako malo byť od začiatku. Žiadne plugi-n hybridy, žiadne preelektrizované šialenstvá, toto je extrémny štýl V8 a všetkého okolo, vrátane 6D podvozku.
Prvýkrát som bol v Düsseldorfe na dlhšie, čo znamenalo, že som priletel a odletel v horizonte 5 hodín. Naposledy som mesto navštívil maximálne keď som prestupoval na vlakovej stanici. A vlastne som videl väčšinu z pamiatok, a bol som rád, že ešte nezasahoval do môjho harmonogramu futbalový chaos.
Ale Land Rover Experience začínal ešte v Bratislave. Na letisko som sa prvýkrát viezol v Defendri, veď Land Rovery sa mi trochu vyhýbajú. Z letiska to však bolo ešte zaujímavejšie, keď som sadol na zadné sedadlo úplne kompletne vybaveného Range Rover. Lenže kvôli nemu som do Düsseldorfu neletel.
Letel som kvôli Land Roveru Defender Octa, ktorý je úplnou novinkou v ponuke. Má všetko. Dokáže rýchlo jazdiť na okruhu, ale dokáže rýchlo jazdiť aj v teréne. Ak chcete terénne jazdné vlastnosti, tak si môžete zvoliť 20-palcovú sadu zliatinových diskov so špeciálnymi AT pneumatikami a ak chcete jazdiť po ceste, tak máte možnosť 22-palcovej sady s cestným štýlom obutia.
Nová verzia Land Roveru Defender Otca, je od tradičných verzii širšia o 68 milimetrov. Vidno aj inak tvarované blatníky a výzor ozvláštňujú aj špeciálne kovové povrchy na nárazníkoch, prípadne karbónové prvky pre verziu Edition One. Ako celok pôsobí auto tak, akoby malo tieto dizajnové prvky už od začiatku.
Nový Defender Octa vyzerá tak odhodlane, že vie zvládnuť akýkoľvek druh prekážok, ktorý pred vozidlo hodíte. Na prvý pohľad som si mohol pozrieť aj úplne prvú verziu Edition One, ktorá sa k nám dostane. Bude mať mnoho rôznej príplatkovej výbavy, pričom bude stáť 201 227 €. Základný Defender Octa bude za 182 602 € bez Edition One.
Poďme sa ale pozrieť na podvozok. nový Defender Octa bude vyšší o 28 milimetrov a rozšírenie o 68 milimetrov sa netýka len karosérie , ale aj náprav.
Komponenty podvozku sú upravené a za prednými kolesami sa nachádzajú brzdové kotúče s priemerom 400 mm, do ktorých sa zahrýzavajú šesťpiestikové strmene Brembo s adekvátnymi platničkami. Podvozok 6D Dynamic prináša lepšie natočenie kolies vhodné pre extrémne prekážky a má niekoľko režimov. Na ceste dokáže podobné extrémy ako v teréne. Je až neuveriteľne, že Defender Octa by mal byť perfektný na ceste, ale aj mimo nej. Testy však ukazujú, že by toto tvrdenie malo byť realitou.
Výkon nového modelu má zabezpečiť motor V8 s dvomi turbami a mild hybridom. Bude mať objem 4,4 litra a bude spojený so 8-stupňovou automatickou prevodovkou s redukciou. Toto bude najvýkonnejší Defender všetkých čias. Bude mať výkon 457 kW (635 k) a krútiaci moment sa dostane na 750 Nm. Krútiaci moment je možné dočasne zvýšiť až na 800 Nm v prípade aktivácie systému Dynamic Launch mode.
Ak je vozidlo obuté na 22 palcových zliatinových diskov s pneumatikami na všetky obdobia, tak vie zvládnuť maximálnu rýchlosť 250 km/h. Ak zvolíte rýchly štart, tak sa viete dostať na stovku za 4 sekundy, pričom vrchol krútiaceho momentu, tých 750 Nm, je dostupný od 1 800 do 6 000 otáčok za minútu. Takže to nie je vrchol, ale skôr náhorná plošina.
Interiér sa tiež zmenil, pribudli sedačky s výraznejším bočným vedením, ale aj prvky zo sekaného karbónu. Tie sú vlastne nielen vnútri, ale aj vonku. A sú hlavne pre Defender Octa Edition One. Pre všetky kusy Defender Octa však bude dostupný aj ozvučovací systém s vibráciami do sedadiel. Aj keď to vyzerá zvláštne, už v BMW iX sa ukázalo, že toto je zaujímavý doplnok ku reproduktorom.
Samotné označenie Defender Octa má byť odkazom na plochu diamantu po vybrúsení. Tak odolný by mal nový Defender Octa aj byť.