Niektoré facelifty vidno na prvý pohľad, niektoré si schovali svoje pôsobenie skôr do technického spektra vozidiel. A Porsche je príkladom tej druhej situácie. Inovovaný Taycan si necháva väčšinu charakteru, ktorý mal doteraz, ale mení technickú stránku. Je ešte lepší ako doteraz, má viac výkonu, lepší dojazd, trochu zmenený vizuál, ale hlavne vyššiu cenu.
Základom vylepšení zvonka je asi jemné doladenie nárazníkov a jemné vylepšenie diskov. Svetlá možno tiež prešli určitou zmenou, ale tá je naozaj decentná a takmer neviditeľná. A rovnako je to aj vnútri. Nové témy displejov sú badateľné, ale celkovo vidno najmä možnosť použitia nového čalúnenia z recyklovaných materiálov bez použitia originálnej kože.
Väčší skok je v prípade techniky Porsche Taycan. Batéria má lepšiu chémiu, ktorá pri rovnakej veľkosti zvládne akumulovať viac energie a zároveň zvládne aj vykázať nižšiu celkovú hmotnosť. Nové balíky batérií sú ľahšie aj napriek väčšej kapacite.
Veď kapacita klasického balíka vzrástla až na 89 kWh a ten väčší má až 105 kWh. Pritom sú to ale čísla hrubých kapacít, reálne sa pozeráme na 83,4 kWh, alebo 98,6 kWh využiteľných. To už je celkom rozdiel a nová chemická štruktúra umožnila batérie zľahčiť aj pri zachovaní objemu ponúknuť väčší priestor na uskladnenie wattov. Ďalším prvkom na zlepšenie dojazdu môže byť určite aj nové tepelné čerpadlo a vylepšený termálny manažment.
Ale zásadné bude aj vylepšenie motorov. Ten základný bude mať výkon 360 kW (490 k) a za čas od predstavenia teda získal naviac slušnú porciu. Lenže to zaujímavé prichádza pri označení Turbo S. Elektrické motory majú rovnakú veľkosť, ale sú ľahšie a majú vyšší výkon. A turbo pri nich budete hľadať ozaj márne. Taycan Turbo S bude mať, po novom, výkon 700 kW (952 k), čo je skok oproti pôvodným 560 kW (752 k).
Taycan Turbo S v novej špecifikácii prekoná ľahko aj doteraz najvýkonnejšie Porsche v histórii, model 918 Spyder. No a o rekordne na Nürburgringu sme už počuli. Bola to predprodukčná verzia, ale teraz je skôr dôležité, že táto nová dokáže v reálnom svete zvládnuť stovku za 2,4 sekundy. Prečo takéto údaje? Lebo existuje Tesla Model S Plaid a existuje aj Lucid Air, ktoré si sekciu hypersedanov akosi privlastnili, tak Porsche muselo podniknúť protiútok.
Zatiaľ nie sú zverejnené ceny modelu Taycan pre Európu, ale je jasné, že pôjdu hore. Nielen kvôli inflácii, ale aj kvôli vyššiemu výkonu a novým prvkom výbavy presunutým do základu.