Porsche Cayman GT4 RS je kráľom dosaďte si čoho

Jasné, jasné, Cayman GT4 RS je na vrchole modelového radu 718 Cayman. A nemá štvorvalec. Plus má brutálny čas na Nűrburgringu. Ale to sú všetko veci, ktoré sú jasné už na prvý pohľad. Dokonca na prvý pohľad na názov. Veď keď GT4 bola brutálna, verzia RS bude ešte viac.

O čom teda GT4 RS je? O rýchlosti a výkone. Na spomenutom okruhu má čas 7 minút a 4,5 sekundy. To je brutálne. O 23 sekúnd lepšie ako GT4 a takmer tak dobré ako 911 GT3. Za tieto schopnosti vďačí novej aerodynamike, ktorá má o 25 percent viac prítlaku ako klasická GT4, pričom má nové krytovanie spodnej časti a prvky karosérie.

Na karosérii sa zmenili aj zadné okná. Už nie sú oknami, ale nasávacími otvormi pre motor. Práve ten je tým zlatým klincom GT4 RS. Je to štvorilitrový plochý šesťvalec. A je priamo z 911 GT3. Má jedine trochu znížený výkon na 368 kW (500 k) a krútiaci moment dosahuje 450 Nm. Avšak stále točí až 9 000 otáčok a s motorom v GT4 toho nemá veľa spoločného. Na stovke je GT4 RS za 3,4 sekundy a maximum dosahauje 320 kilometrov za hodinu. A vlastne má iba automatickú sedemstupňovú prevodovku a pohon zadnej nápravy.

Porsche o aute na instagrame napísalo:

„Presenting the first ever 718 Cayman GT4 RS. Let’s dive right into the fast facts: 4.0L NA flat-6 from the GT3, 493 hp (500 PS), 331 lb. ft of torque (450 Nm), 9000rpm redline, 7-speed PDK only (with shorter gearing than GT4), 0-60 in 3.2s (0.5s faster than GT4), 3,227 lbs (1,415 kg; 35 kg lighter than GT4), and 25% more downforce than GT4. 7:04.511 minutes at the Nürburgring Nordschleife (23s faster than GT4).“

Použitím karbónových dielov a dielov z karbónom vystuženého plastu sa podarilo už tak nízku hmotnosť GT4 znížiť ešte o 25 kilogramov. Táto okruhová zbraň bude kľudne behať po cestách, lebo ju je možné prihlásiť na normálne evidenčné čísla. A v prípade Weissach balíka môže pribudnúť ešte viac karbónu (12600 príplatok), či polorám (Weissach plus 3500), alebo disky z horčíkovej zliatiny (14900). A to už je naozaj masaker.

Pritom základná cena je tesne nad 141-tisíc eur. Ak však nahádžete do výbavy naozaj všetko potrebné, tak sa pozriete na cenu okolo 220-tisíc eur. Je to však stále dobrá investícia, lebo toto auto je jedno z tých, ktoré už asi znova nevzniknú.