Porsche 911 GT3 RS má po kúre Manthey Racing ambície a plutvu

Porsche má v ponuke niektoré modely, ktoré sú iné ako tie ostatné. Nehovorím teraz o Cayenne a Macan, ale o verziách 911. Z tradičného GT3 sa totiž dá spraviť aj okruhová zbraň, čo potvrdzuje GT3 RS. Pre generáciu 992 GT3 RS stále čaká na modernizáciu, ale to nezastavilo Manthey Racing v predstavení svojho balíka vylepšenia jazdných vlastnosti pretekárskym štýlom.

Manthey Racing má veľké skúsenosti v úpravách Porsche a rozhodne má veľké skúsenosti v úpravách áut na Nürburgring. Veď s minulým 911 GT2 RS, po vylepšení, zvládla ladičská firma prejsť okruh Nürburgring za 6 minút a 43 sekúnd. Nové auto ale nemá úplne na muške extrémnejšiu verziu, GT3 RS od Manthey chce prekonať štandardné GT3 RS, ktoré v októbri 2022 prešlo 20,8 km za 6 minút a 49,32 sekundy.

Čím to chce dosiahnuť? Porsche 911 GT3 RS už má v sérii masívne krídlo, ktoré ale dostane nové bočné plochy, ale to je len jedna z malých úprav. Veľkou úpravou je vyhodenie zadného skla, miesto ktorého bude karbónový panel s veľkou vertikálnou plutvou, ktorá má zase pripomínať vytrvalostný špeciál Porsche 963, jazdiaci v súťažiach. Porsche 963 sa darí, prečo nevyužiť niektorý prvok z pretekov aj v reálnom svete?

To masívne krídlo je prepojené systémom obtekania vzduchu s dvomi radami menších krídeliek po troch na každej strane tejto plutvy na konci strechy. Manthey Racing tvrdí, že práve tieto malé plutvičky dokážu usmerniť vzduch tak, aby prúdil ďalej od chladičov. Ďalej od zadných chladičov, lebo je horúci od predných chladičov. Takže zadné chladiče dokážu nasávať chladnejší vzduch. Aktívne krídlo ostáva teda takmer rovnaké, ale difúzor rovnaký nezostáva. Ten je extrémnejší. Je absolútne masívny.

Manthey Racing pre 911 GT3 RS pripravilo aj úpravu predného nárazníka s bočnými lištami znova na usmernenie toku vzduchu tak, aby nevznikali turbulencie okolo kolesa. Zadné koleso má zase aerodynamický kryt. Takže všetko by malo fungovať v prospech prítlaku a aerodynamickej efektivity. Veď Porsche 911 GT3 RS od Manthey Racing dokáže vyvinúť, pri rýchlosti takmer 300 km/h, prítlak ekvivalentný 1,1 tonám.

Ako to myslíte s jazdením na okruhu vážne, teda najvážnejšie, tak Manthey Racing dokáže nainštalovať aj špeciálne ťažné oko dopredu, ktoré ale nie je legálne do bežnej premávky. Zadné ťažné oko vo forme látkového pásika už asi legálne bude.

Manthey Racing dokáže pridať ešte aj rôzne nálepky, ale aj rôzne svetielka premietajúce logo na zem po otvorení dverí, či podsvietené karbónové nástupné lišty. Ale to asi nikoho nezaujíma, dôležité je to, že auto je geniálne aerodynamicky efektívne z pohľadu ostrej jazdy na okruhu. Ak ho uvidíte na bežnej ceste, tak tam asi nemá veľmi čo robiť, najmä ak má vpredu to ťažné oko.

Predstavte si teda, že už máte 911 GT3 RS generácie 992 pred modernizáciou. Nechce sa vám čakať na modernizovanú verziu, ale chcete niečo iné. Tak v tom prípade si zaplatíte približne 60 000 € za túto prestavbu, ale iba za diely, práca v nich zahrnutá nie je a je účtovaná podľa konkrétneho Porsche servisu. Tento balík si už môžete objednať, pričom vám príde niekedy v januári. Ak by ste boli z inej ako európskej krajiny, tak si budete musieť počkať do marca. Ale v akomkoľvek prípade je jasné, že májový termín na Nürburgringu určite stihnete.