Začal som písať článok o „novej“ Kii Optima. Píšem, čítam tlačovú správu a nejde mi to do hlavy. Prečo Kia označuje hĺbkový facelift ako nové auto. Tvary sú predsa podobné. Nejaké retuše vpredu a vzadu sú tadičné, tak čo?
Ale vnútro je úplne iné. Nová prístrojovka vyzerá omnoho luxusnejšie. Ale veď takýto prerod v rámci faceliftu nie je až tak neuveriteľný. Toto sa podarilo. Lenže po pol hodine študovania materiálov som si pozrel rozmery. Zvonka mi prišlo 4855 milimetrov ako predtým. Lenže karoséria narástla o 10 milimetrov. Ok, to sa dá docieliť aj väčšími nárazníkmi. Veď ako sa dostala Fabia WRC na štyri metre a ako 206 WRC na rovnakú métu? Veľkými nárazníkmi!
Lenže aj rázvor narástol o 10 milimetrov. A to už nie je v rámci faceliftu také obvyklé. Tri centi na šírke už prezradili, že auto je fakt nová generácia. Kia pod kapotu pripravila dvojliter CVVL s výkonom 120 kW (163 k) a krútiacim momentom 195 Nm. Inovovaný naftový štvorvalec 1,7 CRDi má 4 kW (6 k) viac a celková cifra ukazuje 104 kW (141 k). Krútiaci moment 340 Nm je zase vyšší o 15 Nm.
Postupne sa pod kapotu dostane aj hybridná alternatíva. Ale viac poteší športový sedan, prvý v histórii značky. Bude niesť označenie GT.