Volkswagen Polo poslednej generácie bol predstavený už v roku 2009. Na to, že je momentálne 2014 drží už celkom dlho. A úprimne, vyzerá stále dobre. Z trojičiek Fabia, Ibiza a práve Polo je tým najkrajším. Lenže konkurencia ide ďalej, Clio a Fiesta sú omnoho mladistvejšie, tak treba prezbrojiť.
Facelift druhého najmenšieho FauVé sa ukáže na autosalóne v Ženeve začiatkom marca. Zmenený predný nárazník nie je taký očividný, ale svetlá aj vďaka nemu vyzerajú väčšie. Celkovo sú tvary upravené len jemne, viac sa menilo pod pokrievkou.
VW ukuchtil pod kapotu trojvalec. A tu začína kontroverzia. Našťastie to nie je HTP, ale nový naftový trojvalec s objemom 1,4 litra. Bude dostupný s výkonom 55 kW (75 k), 66 kW (90 k) alebo 77 kW (105 k). Mal by nahradiť predchádzajúce 1,2 TSI a atmosférické 1,6tky.
Novinkou bude aj litrový prepĺňaný trojvalec s výkonom 66 kW (90 k), ktorý vo verzii Polo TSI BlueMotion disponuje kombinovanou spotrebou 4,1 litra na sto kilometrov. Naftové Polo TDI BlueMotion má síce iba 55 kW (75 k), ale spotreba sa dostala na 3,2 litra.
Nie sme si istí touto trojvalcovou genézou, ale potešil nás nový trojramenný volant.