Niekto to nazýva modernizáciou, niekto faceliftom. Inovácia sa udiala aj v prípade Peugeotu Partner. Ten je spojený s Citroëom Berlingo ako dvojča. Tvarmi sa na seba ponášajú, hlavným rozpoznávacím znamením je preto znak. Možno by sa dalo povedať, že kým maska Berlinga pôsobí modernejšie, Partner získal elegantnejší vzhľad.
Súčasná druhá generácia brázdi cesty už od roku 2008, preto osvieženie prichádza vhod. Vyniká najmä novým predným nárazníkom s pásmi LED na denné svietenie. Tie sa do svetiel nedostali. Osobné aj úžitkové verzie nemusia vyzerať prísne účelne, môžu byť aj kompletne lakované s jedným z balíkov Look.
Podobne ako doteraz, v ponuke zostal systém Grip Control, simulujúci samosvorný diferenciál pomocou pribrzďovania kolies. Vnútri však najväčšou zmenou bude presun displeja spod predného okna bližšie k vodičovi a spolujazdcovi. Dôvodom je dotykové ovládanie. Systém zostal rovnaký ako pri ostatných modeloch značky a ovláda sa celkom intuitívne a jednoducho. Dokonca aj grafika je veľmi dobrá.
Zatiaľ je Partner v ponuke s benzínovými a naftovými motormi s objemom 1,6 litra. Benzínové sú atmosférické VTi so 72 kW (98 k) a 88 kW (120 k). V priebehu budúceho roka má pribudnúť aj trojvalec s prepĺňaním, objemom 1,2 litra a výkonom 81 kW (110 k). Bude slabšou verziou toho, čo sme skúsili v 308 SW. Omnoho zaujímavejšie sú naftové alternatívy. S výkonmi 55 kW (75 k) a 73 kW (100 k) je spojený päťstupňový manuál. Lenže Partner s BlueHDi 120 (88 kW/120 k) ponúkne prvýkrát aj šesť stupňov manuálnej prevodovky.
Naftová 1,6tka v úžitkovej verzii naviac ponúka výkon 66 kW (90 k), ktorý je kombinovateľný s pohonom všetkých kolies od firmy Dangel 4×4. Tá má s prestavbami vozidiel koncernu PSA na pohon všetkých kolies bohaté skúsenosti.