Peugeot 5008 bol doteraz MPV. A celkom príjemným MPV s vysokou stredovou konzolou, HUDčkom a siedmimi miestami. Nový Peugeot 5008 nenecháva kameň na kameni, ale na výslednú kopu aj tak dáva rovnaké označenie.
Francúzi sa chcú zúčastniť v tsunami zvanej crossovery, alebo pseudoSUV, čo sú vlastne pseudooff-roady. Hlavy zamotané, ale inak je to jasné, nie? Peugeot 5008 bude niečo ako Nissan X-Trail, len bez štvorkolky a s dynamickým vzhľadom ostatných Peugeotov. A s LEDkami vpredu. Cool.
Alebo ešte inak, bude sedemmiestnou verziou 3008. Je väčší ako predchodca a oproti menšiemu 3008 narástol jeho rázvor o 16 a pol centimetra. Zaujímavé sú zadné sedadlá, keďže i-Cockpit už predviedla 3008mička. Tretí rad sa dá schovať do podlahy, ale dá sa úplne vyhodiť. Bežne sa tak päťmiestny 5008 môže pochváliť objemom kufra až 720 litrov.
Peugeot nenechal nič na náhodu a dal pod kapotu trojvalce. To, aby sa nepumpovali pánkovia vymýšľajúci emisné normy. Agregát s objemom 1,2 litra bude mať výkon 96 kW (130 k). Väčšia 1,6-tka ponúkne lepších 121 kW (165 k).
Ale niektorí, aj keď to nechápeme, budú chcieť naftu. Tak 1,6-litrové BlueHDi bude disponovať buď 88 kW (120 k), alebo 74 kW (100 k). Viac objemu, dva litre, majú v talóne 110 kW (150 k) a 132 kW (180 k).
Konečne, síce sa nám 5008 ako MPV páčil, ale táto nová verzia je ako po dôkladnej plastickej operácii, kedy sa z Adele stane Rihanna, ale v trekových topánkach.